Sunday, March 27, 2011

Korang masih Dara dan Teruna???



Baru2 nie....
eh bukan baru2 nie...
Hari nie....
Aku baca majalah maskulin

Edisi 115 April 2011....
Aku tertarik dekat bahagian Bicara neormaskulin....
Tajuknya....

"TERUNA LELAKI DARA PEREMPUAN"

Kalau bagi aku....
Seorang pelajar ipt yang baru berumur 22 tahun...
Yang masih tiap2 minggu tepon mak...
Nak duet...duet dah abes....
Masih panjang kowt...kalau nak dikira...
Untuk aku memikirkan benda nie.....
Soal kahwin nie....Dara atau teruna nya seseorang....
Lagi 5 tahun....atau paling lama....8 tahun kowt...
Baru aku pikir nak kahwin........
Tapi x salah kan nak berbicara tentang ini.....
Jodoh nie bila2 masa boleh sampai.....
Lambat laun isu nie akan related juga dengan aku.....

Daripada apa yang aku baca dlm majalah tue....
Sesetan mana pun lelaki tue seiblis mana pun laki tue....
Bila sampai jew masa nak berkahwin....
diye mesti nak kan isteri yang dara....
Soal dara itu mesti akan datang.....
Bila sampai waktu nak kahwin!!

Ok......
Pendapat aku..........
Ok apa yang aku nampak sekarang.....
Susah kew senang.....
Kita nak tau tentang dara dan teruna orang nie????
Adakah dr muka atau penampilan dah bole nampak????
Susah kan nak tahu .....

Adakah time kita mula2 kapel ngn seseorang.....
Kita yang lelaki.....
Akan tanya bakal Gf kita ...
Awak dara kew x????
Atau yang perempuan....
Nak tanya bakal Bf diye...
Hmm awak penah main ngn pempuan x sebelum nie???

Mesti la x kan!!!
Itu seseuatu isu yang sangat sensitif melainkan....
Kapel nie mmg start bercinta....
Di atas katil atau celah tangga mane2.....
Haha.....
Means dah mmg kapel nie.....
Sekor bohjan dan sekor lagi bohsia...


Daripada bnyak2 artikel....
Yang aku bace tentang dara teruna nie.....
Kalau korang surf internet....
korang akan terjumpe.....
Sesetengah artikel yang memaparkan kes2 tertentu....

Sebagai contoh....
Ada yang memang dah lakukan malam pertama dorang....
Sebelum kahwin lagi....
Maknenya kahwin tue just sebb dah pregnant....
Atau dah kantoi nak ngn mak bapak....
Atau sebab dah bosan nak sorok2......
Jadi kahwin......
ok itu x pew la....
Dosa memang dosa....
At least last2 dorng kahwin jugak kan.....

Persoalanya sekarang.....
Nak kahwin nie.....
Tapi tiba2.....
Dapat tahu pasangan anda bukan dara atau teruna lagi....
Bukan dengan anda...
Tetapi dengan Orang lain....
(asal macam skema jew ayat aku nie...hehe)
Dalam erti kata lain....
Diye dulu dah main dengan ex diyeeee laaa.....
Agak2 korang.....
Korang yang masih dara atau teruna nie.....
(Kalau masih dara dan teruna la kan)
berdepan dengan situasi ini.....
Agaknya korang nak terima x???
Aku rase majoriti akan kata tidak......
Tapi x kurang jugak orang kata ada yang akan terima.....
Mungkin sebab the power of love...
korang sanggup terima kan.....
Hahhaa....

Bagi aku sendiri....
(Yea dengan nama Allah dan Rasulluah dan Juga atas nama Ibu Bapa aku....)
(Aku mengaku aku masih teruna.....)
(Syukur kerana mak bapak aku antar aku sekolah agama dulu....)
(Maka aku tahu dan aku sedar.....)
(Akan keburukan dan haramnya zina...)

ok kembali pada topik....
Pada aku....
Kemungkinan besar.....
Yeah aku akan jadikan ini sebagai...
Isu paling besar sebelum kahwin....
For sure la...kalau aku x pernah buat ngn sape2....
aku nak jugak yang kahwin ngn aku nnt...
Seorang dara ok....

Tapi kita x tahu jugak kan....
Macam yang aku cakap....
Kadang kerana Power of love tue....
Kita bole buta......
Buta hati...buta mata..buta tuli....buta segalanya la....
Mungkin jugak akan terima...

Orang selalu kata.....
Kita nie kalau nak enjoy.....
Enjoy la sebelu kahwin.....
nak berskandal kew....
Nak bercinta banyak2 kew....
Sebelum kahwin....
Kalau dah kahwin tue .....
Cuba la setia pada yang satu tue....

Betul....itu mmg betul....
Tapi enjoy2 x bermakna ....
Semua nya nak enjoy....
Sampai ke tempat tido....
Sebenarnya yang penting sekarang...
Kita sendiri kene jaga maruah kita....

Bagi perempuan....
Korang patut tahu.....
Bukan semua lelaki yang korang jumpe dah pernah buat seks....
Dan boleh terima korang yang dah terlanjur tue....
Dan patut korang tahu....
Lelaki yang mintak benda tue dr korang...
adalah lelaki yang x adew iman!!!
Yang x sayangkan korang pun....
Kalau sayang dorang akan jaga korang baik2.....

Bagi lelaki pulak....
anda tidak akan dicop SKEMA...
PONDAN atau TIDAK LELAKI....
jika x buat benda tue....
Orang kata lelaki yang pandai menjaga nafsu seks mereka ini....
Adalah sebenar2 lelaki yang dikatakan....
Gentleman...
Ini la lelaki sejati sebenar.....
Yang dapat menjaga keperluan seks mereka....
Sehingga menjumpa yang halal....
yea definisi LELAKI SEJATI yang ini....
yang aku sendiri mahukan.....

Bukan nya lelaki sejati yang orang selalu cakap....
Yang bila kita tarik kan kerusi tue perempuan....
Yang selalu mengunakan istilah"ladies first"...
Kalau itu yang korng cop sebagai lelaki sejati...
Mintak maaf...
Tiada istilah ladies first bg aku....
Kadang2 bole kowt....
Hehe....

~Nota kaki~
Seks dan cinta adalah 2 perkara yang berbeza.....
Dah besar panjang nie.....
Patut lebih tahu beza apa yang baik dan apa yang buruk....

3 kata2:

suHa!Lah sHaR!L said...

penat aku bace kau pny post kali nie...hahaha....pnjang abis kn kau bebel....=D
the power of love tu cm x bley bla...hhahaha...=p

dypwachaa said...

hahhaa..bestla ayt ko..aq pon geli sebenarnyer couple yg bkk kan pintu bgai..pas kawin melayang...haha...alaa,ramai la skang kahwin b4 nikah..susah nk cari..owg skang tgk muke cun jer nk jd kan awek...pdhal muke cun la plg terok perangai..siyes..membe aq ramai cm tu..hhaha

-Nur Hidayah bte Mohd Amin- said...

yeah! Yeah! Dh dpt bakal kakak ipar! Yeah! Yeah!! Hikhik