Tuesday, August 9, 2011

Alam Flora


ALAM FLORA.....
Seperti yang kita tahu.....
Bagi yang duduk di kawasan...
KUALA LUMPUR & SELANGOR...
Kalau kita nampak lori tue dtg di perumahan kita jew...
Ok dorang datang nak ambil sampah....

Yang akhirnya......
Akan dibawa ke suatu tempat.....
Dimana semua sampah dikumpul dan dilupuskan.....


Ok itu yang kita semua nampak....

Tapi pada masa sekarang....
Kat tempat aku....
BUKIT AMAN.....
Aku x tahu la tempat korang....
Mereka nie datang bukan dtg mengutip sampah semata2...
Kalau dulu dorang datang angkut tong sampah...
Bawa ke lori dan bush!!...
Masuk dlm lori dan blah....
Tapi kini mereka datang....

Ambil satu persatu sampah....
Keluarkan....
Asingkan....
Pilih......
Dan ambil semua benda yang boleh dijual....
Di tempat barang terpakai....

Kalau dulu hanya 15 minit diperlukan untuk mengambil...
Sampah sarap di tempat aku.....
Tapi sekarang...
Ianya mengambil masa hampir 2 hingga 3 jam...

Kalau dulu pemandu diye duduk jew kat lori...
Skang nie ikut kuar sama....
Kutip jugak bnda yang bole dijual...

Yeah!
Inilah intiatif yang diambil oleh pekerja Alam Flora...
Membuat 2 kerja dalam satu masa....
Ok la kan...
Menambah pendapatan sendiri......
Bagus.....

Tapi kan....
Masalahnya.....
Lepas dah selongkar.....
Dorang x kemas!!!!
Abes bersepah smpah2 yang kecil2...
Dan ulat bersepah sana sini.......
Haish...
Itu yang buat orang semua geram....

Nie hah...
Video yang menujukan dorang selongkar satu persatu...
Sampah sarap....


video

X cukup main tinggal jew tempat kejadian...
Time tengah kutip....
Sibuk bergaduh......
Cakap dlm bahasa tamil...
X paham aku...
Tapi dari aku tahu aku tanya kat....
Tukangsapu sampah...
Dorang sibuk berebut barang..haha..


~NOTA KAKI~
Tapi dorang memang bagus....
X kire kotor x kotor...
Dorang selongkar jugak...
Sebab dorang tahu...
IANYA BUKAN SEKADAR SAMPAH....
TAPI IANYA MEMPUNYAI NILAI.....
Kalau kita...
Ianya sampah semata2 kan.....

Astro yang cibai...


Astro...
SApe x tahu apa itu Astro???
Sape x tahu g bunuh diri skng.....
Haha.....

Dari apa yang aku bace baru2 nie......
Pelanggan astro sudah mencapai 3 juta pelanggan....
Dan jumlah pelanggan makin meningkat dari hari ke hari.......

Walaupun dah ramai....
Tapi mereka tetap menaikkan bil pelanggan mereka....
Kerana dorang kata kos operasi mereka semakin meningkat...

Semua orang bengang.....
Semua orang marah bila bil naik......
tapi x ramai pun yang berhenti guna astro....
Sebab apa...
Skang nie bole dikatakan kemestian....
Untuk semua rumah yang ada Televisyen.....
Mesti nak pakai astro....

Yelah bayangkan la.....
Kalau x pakai astro.....
Kita cume boleh bukak...
6 saluran jew.....


Itupun kalau kita rajin la....
Nak carik semua saluran yang ada....
Kalau jumpe pun...
Mutu kualiti saluran yang kita dapat...
Macam zaman tahun 1980 an jew kan.....
Itu pun zaman dulu punye lagi cantik gambarnya kowt....

Jadi dengan adanya astro...
Kita boleh bukak semua channel yang kita nak....
(kalau channel tue kita langgan la kan....)
Cakap jew. cerita apa....
Semua boleh bukak.......

SEPATUTNYA ASTRO INI....
Menghiburkan kita kan???
Menyenangkan kita kan????
Jadik bila BIL naik pun...
Ada apa hal kan.....

TApi masalahnya sekarang!!!!!
Cube korang tengok VIDEO yang aku upload sekali nie....

VIDEO 1 : SERVICE YANG LEMBAP NAK MAMPOS

video


VIDEO 2 : RANCANGAN YANG NTAH APA MOTIF NTAH...

video

Mintak maaf kalau video nya bosan....
Sebab nya aku upload nie....
Sebab aku nak tunjukan bukti....
Tentang kecelekaan ASTRO....

Yea....
Macam video pertama tue....
Korang bayangkan......
Setiap kali aku nak on astro jew....
Aku mesti kene tunggu hampir 15 minit....
Yang aku rakam tue baru sedikit.....
Kalau aku rakam dari awal...
Mahu ketaq lutut aku....
Memang haram betul ASTRO nie....

Video kedua plak......
Aku pun x tahu apa saluran tue....
Aku macam baru tahu diye wujud hari itu...
Rancangan diye.....
Cuma tunjuk ikan emas dalam akuarium...
WTF???
Apa motif la syial rancangan tue.....
Aku tengok lama2 pun...
Bukan boleh tenang fikiran aku...
Makin geram dan nak mencarut plak....
Buat pening kepala aku jew aku tengok...
Ikan emas kesana kesini...
Macam Haram....haha


~NOTA KAKI~
ASTRO MEMANG BABI!!!
FULLSTOP!!!

Friday, July 29, 2011

Friendship

How can i be your BESTFRIEND......

If u never be honest with me.......

Everytime i ask "ARE YOU OK??"
You always said "OK".....

But I know and YOU also know....
Actually we are not okay...
So we always pretending that we are okay....
So tell me what can i do to save our Friendship??


~NOTA KAKI~
Bukan x ambil peduli.....
Cume x tahu apa nak dilakukan....

Wednesday, July 6, 2011

Happy Birthday Sayang!!



Semoga panjang umur murah rezeki.....
Dab sentiasa bahagia bersama orang tersayang....
=p

~NOTA KAKI~

LOVE U FOREVER n EVER
Cinta Sayang sangat2...


Tuesday, July 5, 2011

Kisah Pemandu Zalim dan Si nenek...

Pada bulan yang lepas....
Ketika aku habis Intersesi....
Sewaktu aku balik ke...
KUALA LUMPUR tue.....

Macam biasa la....
Sesampai jew aku kat Masjid Jamek...
Disebabkan malas nak berjalan kaki...
Dan jugak dengan beg aku yang berat2 tue...
Aku suh la bapak aku amik aku....

Macam biasa yang aku buat...
sementara menunggu....
Aku duduk kat atas pagar tepi Lrt masjid jamek...
Yang kalau adew orang tolak aku
Memang bole trus jatuh ke sungai klang ngn sungai gombak tue...
Haha..(x dew kene mengena...)
Duduk aku disitu sambil menunggu....

Sampai la suatu saat dan ketika...
Lampu merah untuk kereta bergerak...
Maknanya lampu Hijau untuk pejalan kaki berjalan kan....

Ok itu biasalah....

Yang luar biasa nya hari itu....
Adew la seorang nenek nie.....
Dalam 70an kowt...
Aku agaklah kan.....
Tengah melintas.....
Nenek nie mcm selalu la yang kita tengok....
Jalan sangat2 perlahan kan....

Aku tengok jew la.....
Sampai la satu saat...
lampu dah merah bg pejalan kaki....

Korang tahu apa berlaku.....
Nenek tue baru separuh melintas....
Dan kereta terus meluncur laju kowt....
X bagi peluang nenek tue lintas abis....
Aku punye la terkejut....
Terus aku bangun tahan kereta...
Dan kasik nenek tue melintas dulu....

Ya Allah....
Tuhan jew tahu betapa terkejut nya nenek tue....
Tengah2 melintas keta dah jalan.....
Sampai aku yang kat tepi pun terkejut sama OK!!!

Apa punya ADAB la pemandu zaman sekarang nie....
Agak2 la wei kalau nak kejar traffic light pun...
Nenek kowt.....

Cube bayangkan jew la....
kalau itu nenek korang....
Senang cite anggap la itu Mak korang....
Korang marah x kalau itu yang berlaku pada mak korang...
Agak2 la....
Kesian kowt......

Nenek nie pun satu...
dah tahu sorng x larat nak jalan...
G jalan sorang2....
haish....
Anak diye lagi bengong.....
Biar mak diye jalan sendiri.....

Aku kalau jdik nenek tue pun....
Mara kowt....

Tapi nenek tue....
Lain plak.....
Diye lepas melintas tue....
banyak plak tenaga diye bercakap...
X berhenti bercakap....
Yang penting aku x paham.....
Aku cume dengar diye kata...
diye nak balik umah kat Sentul Timur....
Aku pun bawak jew la diye kew stesen....

~NOTA KAKI~
Aku bagi pihak nenek tue....
Ingin smpaikan satu pesanan.....
Kepada semua pemandu yang zalim....
Pada hari itu.....


FUCK OFF!!!
Harap2 benda tue...
peristiwa tue berlaku pada kau..
Atau ahli keluarga kau tue....

Sendiri masak, sendiri makan, sendiri gemok.....

Cuti semester nie....
Katanya aku nak keje x keje2....
Tahu ape keje aku kat umah....

Haha..
X abes2 aku buat....
Kek batik...
Agar2...
Puding koktel...



~NOTA KAKI~
Sedang mengemukkan diri sendiri....
Sendiri buat...
sendiri makan....
Sendiri gemok la oi...
hahaha....
Adoiii.....


Wednesday, June 8, 2011

Sedarkah diri ini???

Kekadang kita x perasan....
Yang kita nie terlampau....
Mengambil hal orang lain....
Dan erti kata yang kasar....
PENYIBUK.....

Memang x salah kalau kita nak menyibuk...
Tapi kadang2 menyibuk tue pun...
Ada batasnya....
X semua kita bole masuk campur...

Lagi2 kalau ianya adalah peribadi kepada seseorang....
Kadang2 x tahu la...
Best sangat kew ambil tahu orang lain punye hal...
Kalau setakat amik tahu x apew...
X kesah...
Tapi perlu ke nak masuk campur...?
Perlu kew nak sesuka hati jew judge seseorang....
Betul atau tidak???
Baik atau jahat???

Jangan lah asyik fikir diri itu betul...
Kadang2 kita nie kene juga tengok....
DIRI KITA INI SENDIRI....
Betul atau salah??

Kalau kita lihat orang lain....
Buat sesuatu yang kita kata ianya salah....
Dan pada masa yang sama....
Diri tue pun buat perkara yang sama....
Layakkah kew kita nak Berkata2???
Aku rasa tidak....
Walaupun kita kata ianya teguran...
Sebelum kita menegur...
Apa kata baiki diri itu sendiri....
Sebenarnya itu adalah lebih baik....

Daripada kita anggap kita sudah berubah....
Sedangkan tidak la sangat...
Daripada kita berlagak alim dan baik sangat....
Rasenya lebih baik muhasabah diri tue dulu....
Sebelum berkata sesuatu...
Yang kurang enak tentang seseorang...
Dibelakang orang itu....

Kalau lah rase diri tue sangat betul...
Kenapa tidak....
Berdiri dihadapan orang yang dikata itu..
Dan katakan KAU SALAH...
Itu adalah lebih baik....
daripada cakap belakang....
Dan orang tu tahu daripada orang lain...
Sebenarnya itu lagi menyakitkan.....

Jangan la ingat...
Diri tue bersih dari segala dosa...
Sebab rasenya menjaga tepi kain orang tu...
Lebih banyak mendatangkan fitnah...
Sebab ambil tahu tanpa tahu ape2...
dan buat cerita sendiri.....
Itu la dosa yang paling besar sebenarnya....
Dosa fitnah namanya.....


Bila orang diam...
Makin menjadi2.....
Kononya orang tue berubah......
Sedangkan....
Kita sendiri yang berubah...
Dan kata pada orang lain...
Orang tue yang berubah....
Tidakkah kalau kita buat macam tue...
Kita layak dipanggil CELAKA???
Yea..memang layak sangat....


Sampi kan semua orang kita x suke...
Semua orang kita kata salah..
Menjengkelkan....
Kita buat macam diri kita nie sangat betul...
Sampai kita rase kita yang terbaik...
Kita la yang terhebat....
Sampai rase kita boleh hidup...
Dan berdiri dengan sendiri.....
Sedangkan x sedar kita sebenarnya seperti...
Katak dibawah tempurung......
Dan kepala otak kita sendiri dah macam....
Kepala otak katak tue....
Berlagak nak mampus...
Rasa diri tue hebat....
Rasa yang semua orang salah...
Dan kita sentiasa ingin yang terbaik...
Sedangkan kita sendri bukan la yang terbaik....


Teruskan lah perangai yang macam tue.....
Teruskan.....
Sampai satu hari nnt kita sedar...
Kita tidak betul seratus peratus....
Time tue...
Sedar pun x guna...
Bila hilang kawan disisi...
Yang sorang pun x nak amik tahu tentang kita....
Time tue agaknya baru kita nak sedar....

Kita ini hidup bermasyarakat...
Bermasyarakat maksudnya...
Hidup bersama....
Berdiri bukan saja pada kaki sendiri...
Tapi atas bantuan orang lain juga...
Itu namanya saling menjaga...
Bukannya saling menyibuk....

Sedar2 kan la diri tue...
Setiap yang kita buat...
Kita akan dapat balasan pada satu hari nnt....

Sama2 la kita berubah....

~NOTA KAKI~
Mungkin aku sendiri salah...
Mungkin aku sendiri berubah...
Tapi ingat la sebab apa aku berubah....
Itu yang selalu aku ingat kan...
Pada kawan2 yang cube mengatakan aku berubah...


Sunday, May 29, 2011

Date~Shopping~Hadiah Birthday~

Okey....
Minggu nie aku balik umah....
Mula2 tak mahu balik....
Tapi lepas lecturer cakap...
Kelas hari isnin cancel diye x dew....
Aku terus rase nak balik....
Meninggalkan melaka yang bosan...
Intersesi yang bosan....
Ape2 jew la yang bosan..
Haha..

Yang pasti aku bosan.....
Maka sampai la aku kat umah.....

Pastu hari jumaat dan sabtu...
Macam biasa la kat umah...
Walaupun kat umah...
Tapi aku x bosan....
Banyak benda aku bole buat...

Hari ahad plak..
Date ngn Si dia...
X rancang pun nak kuar...
Mula2 rancang nya minggu depan....
Nak kuar...
Tapi sebab dah balik minggu nie...
Dan kebetulan ikin pula x ikut...
Family diye anta adik diye balik kampus...

Maka kuar la kami berdua...
Jalan2....sebab x rancang kan...
Maka kuar jew la main ikut suka jew...
Haha...

Ikin nak carik seluar jeans....
So pergi la carik kat Times Square...
Sekali time kuar...
Amik kau...
Bershopping sakan kami.....
Gaga....

Ikin beli suar jeans....
Aku pun beli suar jeans...
Pastue diye beli kasut...
Aku pulak beli beg....
Tapi...
Paling aku suke....

Tadaaa!!!



Hehe....
Nie la Hadiah Birthday aku....
Advance siket...
Dapat awal....
Sebab minggu depan.....
Belum tentu kan dapat kuar ngn ikin....

Sangat suke....
Dan yang penting sepasang dompet kami...
Gaga....

Lagi pelik....
Dompet aku yang panjang....
Ikin punye yang pendek....
Terbalik sudey...
Ngeh2...


~NOTA KAKI~
Seronok sangat dapat kuar tadi....
Thanx sayang untuk Dompet tue...
Love u lebih2 la....
Akan jaga dompet tue elok2....
Hihi.....

Monday, May 23, 2011

Kantin sekolah sekarang....


Okey...
Aku tahu ini isu yang dah lapok....
Dah lama.....
Tapi aku tetap nak bebel pasal ini...

Owh!!WTF??

Kalau aku sekarang masih bersekolah...
Adakah mungkin aku akan merusuh bersama2 kawan....
Dan abg akak makcik dan pakcik kantin....
Dan buat sepanduk!!!






Gagaga....
Takziah la kat budak sekolah zaman sekarang....
Dah gemok sangat.....
Makanan pun disekat...
Haha....

Apalah...
Buat apa nak sekat makanan kat sekolah....
Ingat boleh kawal masalah obesiti mereka....
Ea come on la....
Dorang x bole beli kat sekolah...
Dorang bole beli kat luar kowt....

Nasi lemak hanya bole dijual 2 kali seminggu??
Owh tidak...
Nasib baik dulu x kesah..
kalau x abes...
'Sebab dulu kat sekolah kadang2...
Aku jual nasi lemak kat member..
Abes periuk nasi aku kalau x...
Haha

Harap2 la...
Dengan kawalan makanan....
Dapat la kurangkan Maslah obesiti terhadap budak nie....

~NOTA KAKI~
Tapi aku x rase berkesan.....
SEDANGKAN....
Rokok yang mmg diharamkan....
Untuk budak sekolah pun........

Masih mereka boleh hisap....

Ini kan pula makanan yang diharamkan jual disekolah...
Senang sangat budak2 nak seludup masuk makann tue...
Gagaggaga.....

~NOTA KAKI 2~
Kiranya apa yang dimakan....
Oleh budak sekolah sekarang agaknya ea???

Intersesi yang membosankan.....

‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__

__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__

‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__l̡̡̡̡.__

‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__


Simbol yang bermain dalam kepala otak aku.....
Nampak x apa yang ada dalam kepala otak aku???

Itu la dia....
Aku jarang nak balik umah bila aku tgh belajar...
Atau kat kampus...
Tapi...
Intersesi ini buat aku rase....
Argh!!!
Tensionnya....Bosannya....
Nak balik umah!!!

~NOTA KAKI~
Perbualan dalam tubuh badan....

Jiwa = Sabar ea je...
X lama...sebulan lebih jew...
Chill okk....

Hati : Chill pala pak hang!!!
Aku bosan la syial.......

Hahaha...Sumpah boring!!!

Bola sepak


Bola sepak.....
Selalunya sinonim dengan lelaki...
Betol x??

Kalau lelaki yang x suke bola...
Kadang2 akan dianggap pelik....
Nak2 lagi yang x main bola.....
Mesti kene ejek....
Bapak ar x reti bersukan dowh ko nie.....

Come on la....
X semua orang akan ada minat yang sama....
Kalau kau rase kau minat main bola....
Baguslah...
Teruskan la main futsal....
Di masa lapang korang tue.....
Dan teruskan la besengkang mata....
Nak menonton bola....
sampai korang sanggup...
Lupekan sekejap paper final korang kew apew...
Itu korang punye pasal...

Tetapi perlu kew korang yang segelintir nie...
Maksud aku x semua la...
Nak paksa orang yang x minat dengan Bola sepak nie...
Main futsal...
Teman korang tengok bola...
X perlu kowt...
X perlu jugak korang nak ejek konon x laki la....
Bila x minta bola sepak nie....
Better kan korang carik membe yang minat...
Main futsal ngn korang tgok bola ngn korang...
aku rase x susah kowt nak carik...

X payah la korang nak paksa...
Kawan korang yang x minta bola tue bersama anda sebelum...
Mereka sepak anda sampai...
Kan kan???
Hormat la minat orang lain...
Korang minat bola kami bole hormat....
Sampai kadang kat tempat Tv nak tengok cerita kowt..
Tapi korang mintak ubah Channel....
Nak tengok bola dan
Buat kami terpaksa jerit GOl!!!! sama ngn korang...
x salah kowt korang just diam...
Bila adew yang kata diye x minat bola...
X perlu ko nak bahan....

JUst Hormat minat orang lain....


~NOTA KAKI~
Aku post nie pun sbb...
Adew bengang ngn seorang member aku yang mcm sial...
Nak ngutuk aku...
Pasal aku x minat bola...
Aku punya pasal la.....
Aku memang dari dulu....
X minat dengan BOLA SEPAK...
Rase nak sepak2 jew member aku petang td....


~NOTA KAKI2~
Lelaki x semestinya...
Semua minat Bola...

Bosan??Shuffle sudey....

Kalau bosan...
Banyak benda yang kita bole buat.....
Makan.....jalan-jalan....
Karoke....Pukul orang....Caci maki orang....
Dan sebagainya....
Termasuklah Shuffle.....

~Video 1~
Agaknya polis nie bosan kowt x buat apew....
Ataupun Sebelum kerja dah makan....
Time rehat x nak makan...
Isi masa lapang...
Dengan shuffle....
Hahaha....

video

~Video 2~
Nie pulak shuffle gabungan Budok besor...
Dan budok kocik...
Hehe...yang ini mcm smart jew aku tengok...
comel pun adew.....


video



~NOTA KAKI~
Kalau aku pulak.....
Masa lapang dan masa bosan aku....
Dipenuhi dengan tido...
Dan blog.....
Sekarang nie bosan giler intersesi...
Baru la adew masa nak update blog....
(^..^)


~Teori tentang mudahnya hidup~

Selalu kita dengar.....
Life is simple.......
Sebenarnya memang betul....
Hidup kita memang mudah...
Kalau kita amalkan.....
Satu teori...
Yang aku jumpe dari internet nie....

LOL~~~
Aku rase kalau aku bole amalkan ini.....
Memang hari2 la senyum jew memanjang.....
haha....
Adakah orang hidup tanpa masalah???

~NOTA KAKI~
Owh yeah.....
Ada masalah??
X dew masalah???

DON"T WORRY laaaa......
=p

Sifat lelaki pulak la....

Selalunya.....
selalunya kita akan terbaca....
Sesetangah artikel dalam majalah....
Tentang perempuan.....

Sebagai contoh....
10 Perkara yang anda perlu tahu tentang wanita....
10 maksud disebalik perbuatan wanita...
Dan macam2 lagi kan.....

Selalunya dapat kita rumuskan...
Yang wanita nie....
Complicated....
Setiap yang dorang buat...
Kadang2 ada maksud lain...
Yang lelaki kene la amik perhatian la...
Yang lelaki perlu tahu la...
Senang citer....
Kita kene faham mereka...

Jangan ingat..
Apa yang mereka kata....
Apa yang mereka lakukan....
Bukan itu yang mereka mahu...
Kita kene try cube fikir...
Dan fikir....
Apa yang sebenarya dorang nak cakap...
atau apa yang dorang nak lakukan....


Okey...cukup....
Kesimpulannya...
Perempuan is complicated rite??
itu yang nak dismpulkan...
Betul....

Dan juga...
Jarang kita mendengar atau membaca...
Artikel tentang Lelaki...

Sekarang ini.....
Cuba...
Cuba korang pulak baca....
Tentang lelaki...


~10 perkara yang lelaki cakap korang perempuan perlu tahu~


1.Kalau lelaki kata:
oklah wak kita sembang lain kali yek..

Maknanya:
Memang kami sibuk pun.
Tak ade nk kias ape-ape pun.



2.Kalau lelaki kata:
Tak ape, saya tak kisah.

Maknanya:
Memang kami tak kesah pon sebenarnye.
Takde nak perli atau sinis-sinis.



3.Kalau lelaki kata:
Kita kawan aje lah ekk..
Saya memang suka kat awak
Tapi saya suka sebagai kawan je.

Maknanya:
Sebab lame sangat berkawan dah terbiasa....
Jadik,x leh nk develope feeling more than a friend.
Takde sbb laen pun.....
X dew pun sbb adew orang lain kew ape...
Just mmg x suka.




4.Kalau lelaki kata:
eh....u call ekk?sori tertido tadi..

Maknanya:
Ya,memang kami tido pon td.



5.Kalau lelaki kata:
Lain kali je la kita keluar,
I bz la sekarang ni...
Nanti i free i call u, ok?


Maknanya:
Kami ade banyak keje yang tertangguh.
Tolong la pham.
Jangan lah pk -ve sgt.




6.Kalau lelaki kata:
Saya sebenarnya tak la memilih sangat. Maknanya:
Mmg kami tak memilih pun.
Kami pilih perempuan x semestinye kene lawa.



7.Kalau lelaki kata:
Saya tak kisah penampilan awak macamana pun.

Maknanya:
Jangan la mekap sangat dowh.
Penat tau tunggu.



8.Kalau lelaki kata:
Lain kali kita keluar lagi ea?
saya kena balik cepat la...ada hal..

Maknanya:
Memang lepas ni aku nk lagi keluar ngan kau.




9.Kalau lelaki kata:
Saya suka perempuan yg mcm ni...
Macam tu..dan bla...bla. ..bla..

Maknanya
Tipu je....
Lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.
Asal berkenan di mata try...
saje nak kasi cemburu....




10.Kalau lelaki kata
Awak keje kat mana? as what? Maknanya:
Mintak-mintak la keje biase2 je.
Kalau keje besar,taste pon besar gak.
Hantaran besar.demand mesti tinggi pnye.
Mampus aku...


(CREDIT BY Blog " !Oh Best! " )

Haha...
senang....
Abes cerita....
Lelaki mmg x dew nya nak kias....
Bole kira pakai jari lelaki yang complicated nie...
selalunya simple....

Itu pendapat aku la.....
Nah...
Just bg satu video...
Yang aku rase sesuai dengan post aku....
Ini pun aku amik dari blog yang sama....
Cume dr artikel yang berbeza...

video



~NOTA KAKI~

Masih berpegang pada prinsip...
Lelaki dan perempuan sekarang...
Sama je...
X dew beza....
Artikel nie sekadar sebagai bahan bacaan....