Monday, June 28, 2010

Gay ataupun tidak??


PERBUALAN ANTARA AKU NGN KAWAN AKU DULU
KETIKA BERBINCANG TENTANG ISU GAY

~Kawan~
Wei serius dulu aku ingat ko gay..
~Raja~
Dah tue..skang???
~Kawan~
Mmg x la kan...aku dah knal tau la aku ko mcm mne...
~Raja~
Bestue sebelum tue knape ko kate aku gay..
~Kawan~
Yelah ko nie kadang peluk2 lelaki...cium2 dorang..ko x geli kew....
~Raja~
Alor..ko nie kan..aku dulu sekolah lelaki...mmg dah biasa la ngn lelaki..aku sangat2 x geli ngn laki pon...x kesah la melayu kew india..selagi nmenye aku bergurau,..aku peduli apew...aku mcm tue sbb aku mmg x dew perasaan la..klau aku betul2 gay msti la aku akan malu2 bongok...nie aku selamba sbb aku anggap korang kawan aku...
~Kawan~
Hmm tapi ko x riso kew org yang x kenal ko anggap ko mmg gay...
~Raja~
Peduli apew..janji aku hepi....

OK..
Hari nie adew lg sorng budak tanye aku nie gay kew apew..
Haish..
susah tul aku nk terangkan kat org yang x kenal aku nie...


Dulu aku mmg x kesah..
tapi skang aku dah stat risau..
Yea...
memang aku nie sorang
Yang suke sakat lelaki..
suke mengaku gay...
suke raba2 laki2 depan2 org len..
buat gaya lembut kadang2...
ngorat2 lelaki..
wat2 macm aku nie suke lelaki...

TAPI...
Kalau korang kawan aku..
Korang kenal aku...
Korang tahu yang aku...
Sakat lelaki saje suke2...
mengaku gay atas sebb bergurau....
Raba2 lelaki...buat gaya2 lembut sebb nk wat lawak...
ngorat2 laki sebb aku nk maen2 ngn kawan2 aku...
cume korang yang x berapa kenal aku yang pikir mcm2...

Wei please la wei...
Aku suke perempuan....
Perempuan!!!
Setahu aku..
perempuan yang aku suke slame nie..
mmg perempuan....
bukan lelaki...

Kalau aku nie gay...
Korang kawan2 aku yang lelaki..
dah lame korang mampos aku kerjakan..
haha..korang selamat kan sampai skng??

~NOTA KAKI~
AKU MEMANG BUKAN GAY!!!!
GERAM!
Adew lg satu sebb dorang ingat aku nie gay sbb aku nie x Gf..
hmm nk buat mcm mne..bnda xdew kan...
pe la nnt dorang2 yg x tahu dan assume mcm2 nie..
nnt tahu la bila aku dan adew dan dah kawin nnt...
cube wat bodo dan jadik diri sendiri...
Korang nk anggap aku gay..sukati korang la..
aku dah terangkan kat blog nie...

Saturday, June 19, 2010

PTPTN dan Sikap pelajar...

Assalamualaikum...
Artikel yang aku cube paparkan ini adalah
tentang rungutan yang dihantar kepada
"UTUSAN MALAYSIA"
oleh seseorang atau lebih specific adalah bekas pelajar
yang merungut tentang PTPTN
Sila bace ea...



~Rumusan~

ARTIKEL1
Engkau dah tahu ko dari kalangan
Orang yang susah...
Bapa yang mempunyai tanggungan yang ramai...
Dah dapat peluang melanjutkan pelajaran....
Dapat pinjaman PTPTN....
Kenapa ko TAK BELAJAR BETOL2
wahai si bangang yang merungut.....
Ko tahu knape aku ckp ko bangang???
sebb ko walaupon masuk ipta..
pnah blaja tinngi....
ko mempunyai....
otak yang kecil dan hanya tahu merungut....
Bangang..aku blaja jugak wei......
aku dpt gak PTPTN...
tp aku x dew msalah pon ngn PTPTN??
sbb apew??
sebb aku pandai maintain pointer aku sendiri...
semua org tahu mmg kalau pointer rendah..
PTPTN akan tangguhkan bayaran....
dah termaktub dalam perjanjian
yang ko sain dulu ngn PTPTN...
kew dulu ko maen sain jew dulu pinjaman tue??
tanpa baca dulu..
hah!!
tu la masalah ko!!
tu la psal ko mmg bangang....!!
KALAU KO BELAJAR PANDAI2 PTPTN TIDAK AKAN SEKAT PINJAMAN KO...
JANGAN JADIKAN SUSAH DAN KEWANGAN MASALAH KO..
OTAK KO TUE YANG MASALAH....

ARTIKEL2
Yang menulis surat kat artikel 2 nie plak...
Ko mmg same bangang dengan org kat artikel 1 td...
malah ko lg bangang!!!
Yang ko nk tersentuh ngn masalah dorang tue knape??
KONON TERSENTUH..
tersentuh taik ko...
PELAJAR SEKARANG JANGAN DIBERI KEMANJAAN SANGAT...
KALAU DORANG TAHU DORANG ADEW MASALAH KEWANGAN...
DORANG PATUT BLAJA DENGAN TEKUN DAN CUBE PERBAIKI STANDART OF LIVING DORANG...
Sendiri belajar x pandai nk merungut....
salahkan pihak laen...
NIE BARU BETUL...
APA YANG DIKATAKAN FIKIRAN X MATANG...

~NOTA KAKI~
Hmm sekarang nie mmg betul la dorang kate rakyat Malaysia mmg sangat manja....
DAH BANYAK SUBSIDI diberi...
pinjaman diberi...
tapi tetap adew yang merungut..
Dorang ingat Kerajaan nie
Mak Bapak dorang nk bg semua ape yg dorang nk...
bnyak lg kerajaan nk pikir...
bukan nye nk asyik...
sibuk ngn masalah PTPTN korang...
yang mcm sampah jew aku tgok....
KEPADA SEMUA RAKAN2 DAN PELAJAR LAIN..
Belajar rajin2 semua...
jangan jadi mcm org dlm artikel diatas...
nnt dah keje byar blik PTPTN ramai2...
sebb rmai adik2 kita yg nk guna pula duet itu...
ok??




Apabila Tokoh Negara Dikritik..






Tun Dr Mahathir adalah perdana menteri Yang berkhidmat
kepada Malaysia selama 22 Tahun...
Tanpa Tun
MUNGKINKAH ADA....

KLCC??
Putrajaya??
Koridor Raya Multimedia (MSC)??
Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA)??
Stadium Nasional Bukit Jalil??
Litar Antarabangsa Sepang??

Tokoh yang selama nie mendapat nama dimata dunia
dengan pencapaian beliau dalam mentadbir negara
Dengan permikiran yang memandang ke timur tidak semata2 memandang ke barat...

Tokoh yang Berjaya menyelamatkan Malaysia dari krisis ekonomi pada tahun 1997..


Tokoh ini ke yang dikatakan mempunyai pemikiran yang kurang matang akibat teguran beliau terhadap bangsa Melayu...??

Sedih...saya sangat sedih apabila tokoh yang saya kagumi dan hormati dikritik dengan sebegitu rupa..
dikritik sebagai seorang yang tidak bertamadun oleh seorang ahli akademik kita yang diberi sijil perakuan yang sah dan ditugaskan untuk memberi ilmu kepada generasi muda..
ini kew yang perlu kita contohi...

Adakah seseorang yang banyak berjasa bila berhenti memberi khidmat beliau...
maka beliau tidak boleh bersuara lagi...
wahai rakyat malaysia...
janganlah korang menjadi seseorang yang
"Bagai kacang lupakan kulit"

Sangat setuju dengan apa yang dikatakan Tun apabila beliau mengatakan bahawa masyarakat melayu kini
mungkin akan menjadi kaum minoriti jikalau terus menerus berpecah belah...
Beliau mengatakan begitu kerana beliau melihat sejarah negara dan juga dunia terhadap kejatuhan sesuatu bangsa akibat pecah belah yang berlaku antara puak2....
Maka Tidak Heranlah jika Tun Pernah
menukilankan sajak yang bertajuk...
"MELAYU MUDAH LUPA"
kerana itulah yang belaku kini..
Tun yang merupakan Tokoh yang beri Gelaran
"Bapa Pemodenan"
Dihembur dengan pelbagai kritikan pedas dari semua pihak akibat kebebasan suara yang diamalkan beliau...
Bukan nak mengutuk ahli akademik yang menegur ini...
cuma sekadar ingin memberi peringatan
Sedarlah..
"kamu mengajar kami supaya bersopan santun terhadap orang yang lebih tua dan berpengalaman"
"Maka kamu pun buat benda yang sama"
"Menegur pun adew caranya"
"Bukan secara melulu"
"Pikir akibatnya kelak"

~NOTA KAKI~
Saya sangat bangga dengan Tun Dr Mahthir
kerana beliau..
Saya dapat hidup dengan senang..
Kerana beliau lah...
Sehingga hari ini adanya Malaysia dimata Dunia...
Terima Kasih Tun
Terima kasih banyak-banyak...
Jasamua akan dikenang dan dipahat disejarah negara dan dunia....

Wednesday, June 16, 2010

Lagu untuk lelaki....

KRU
"Lagu Untuk Mamat"


Sudah beratus lagu cinta,
dikarang untuk wanita,
dari Azura ke Fiona.
Aku tersinggung,
kerana tiada satu
Pun dituju untuk lelaki,
bagai kita dilupai.
Sedangkan dunia berputar,
terus sehingga hari ini kerana,
pengorbanan mereka.
Oh Halim, oh Karim,
Abdullah dan Hussin.
Nama-nama yang dilupa,
pada karyawan 'tuk dipuja.
Oh Ahmad, oh Hashim,
Muhammad dan Ibrahim.
Walau mereka terlupa,
bukan bererti kau tak istimewa.
Biar apa pun perhubungan,
Ayah, abang atau teman.
Marilah kita menghulurkan
satu penghargaan agar mereka tahu
dia diminda selalu.
Oh Nasir, oh Azam,
Azmi dan Mustafa.
Nama-nama yang dilupa,
pada karyawan 'tuk dipuja.
Oh Aziz, oh Hassan,
Faizal, Rusdi dan Roslan.
Walau mereka terlupa,
bukan bererti kau tak istimewa.
Terima kasih pada semua,
terima kasih tak terhingga,
Lagu ini dituju khas buat kamu,
Dan kamu
Kusanjung selalu.
Oh Azman, oh Johan,
Osman dan Sulaiman.
Nama-nama yang dilupa,
pada karyawan 'tuk dipuja.
Oh Kamal, oh Zahir
Zahid, Jamal dan Khalid
Walau mereka terlupa,
bukan bererti kau tak istimewa.


~NOTA KAKI~
lagu KRU..
aku pon x pnh dgr lagu nie...
pikir balik betul gak...
asyik lagu untuk pempuan jew....
Boo...untuk pempuan...=p
haha
HaH!!adew satu lagu tuk lelaki..
dr Anuar zain...
KEH2...

Tuesday, June 15, 2010

Bakal roomate....

Adew sorang kawan aku nie...
Perempuan...
diye sembang2 ngn aku...
diye ckp ngn aku pasal..
bakal roomate diye ngn diye bergadoh ritue...
diye tnye aku mcm mne nk pujuk bakal roomate diye nie...
aku ckp la mcm nie mcm tue..
last2 dorang dah berbaek dah...

tapi kan...
bakal roomate yg diye dan aku sembang nie...
bkan roomate kolej or rumah sewa kew apew...
tp Boyfriend diye...
hehe...
COMEL DOWH
diye panggil bf dye bakal roomate..
suke aku tgok diye ckp mcm tue...

dulu aku pelik gak bakal roomate???
sape tue??
x pham...
last2 ckp tue boyfriend diye..
aku glak la..bf ko kew...
asal ko panggil diye mcm tue??
diye pon jawab....

"ALA JE..KO KAN TAHU SKANG NIE BDAK2...
KAPEL KO RASE SEMUA SERIUS KEW???
MSTI KO CKP X KAN...
KLAU KO NK TAHU AKU NGN DIYE NIE SERIUS EA..
AKU MMG NMK KAWEN NGN DIYE...
LG PON AKU NGN DIYE DAH 6 TAUN EA DR SEK LAGI...
KITORANG MMG SERIUS..
TP BILA KLAU AKU ATAU DIYE....
SEBUT AKU NIE GF DIYE ATAU AKU SEBUT DIYE BF AKU..
KITORANG RASE MCM KITORANG NIE X SERIUS...
KALAU NAK KATA..
DIYE LAKI AKU X LEY GAK TUE TITLE TUK ORG YG DAH KAWEN....
LAGIPON AKU NGN DIYE PON X TAHU DAPAT KEW X BERSAMA..
MAYB AKN ADEW BNDA ATAU HALANGAN YG BOLE BUAT KAMI X BERSAMA....
SO AKU PIKIR APEW AKU NK SEBUT DIYE NIE...
LAST2 AKU JUMPE "BAKAL ROOMATE"
DIYE LAK PANGGIL AKU BAKAL HOUSEMATE"
HAHA...FAHAM??"

Hmm aku pikir balik bernas gak jawapan diye nie...
yang pasti aku rase dorang berdua mmg comel..
sbb jarang org sekeliling aku guna gelaran itu...
bukan jarang tp dorng 1st aku dgr pkai glaran tue...
hehe...
comel..comel.....

~NOTA KAKI~
hmm aku pon x tahu knpe aku terpost bnda nie..
bukak2 blog td aku teringat kawan aku nie...
HEHE..
HYE Ida..
aku cite psal ko....

haha...hmm
TAPI AKU TERPIKIR SESUATU..
PENTING "GELARAN" DLM SESUATU HUBUNGAN NIE???

Tuesday, June 8, 2010

Mari mengemas!!

TEMPAT~Kolej Mutiara 149
WAKTU~6.30 ptg-7ptg

Hmm cuti beberapa hari nie..
aku dok bilik makan minum...
tanpa mengambil kira bilik bersih atau tidak...
td petang tibe2 rase nk kemas....

apa kate korang tgok beza....
bilik yg dah kemas ngn belum kemas..
dan komen..haha

SEBELUM DIKEMAS!!!!

meja aku yang bercampur ngn beg
aku ngn epul...dan barang kitorang...

tempat letak kasut ngn tempat brg mandian..

brg2 kami yg berselerak...
seluar jeans aku...
suar pendek aku...
singlet aku...
dompet aku...
hmm mcm semua brang2 aku...
tp katil aku yg bawah..
haha..
mangkuk dan air semalam yg x dbasuh..=p


SELEPAS DIKEMAS!!!

Mengadap Kolej Nilam..
kerusi kuning tue aku curik kat bilik bacaan..
sbb bole bersila kat kerusi tue...
x suke kerusi biru tue..
rimas..
KATIL EPUL

KATIL RAJE @ aku ler..
KATIL SHAH

Lpas kemas bilik pintu kene dibuka...
bg angin kotor kua...



~NOTA KAKI~
aku dah ckp dah dr dulu...
bilik lelaki memang senang bersepah dan kotor...
tp bilik laki jugak senag dbersihkan dan dikemas...
=p

EPUL NGN SHAH MAEN PES...
TIME AKU KEMAS BILIK..
KUAG AJOR..
haha

Memory zaman kecik..


Jumpe balik kawan2 rendah kat facebook..
mmg sangat rindu...ngn dorang...
tp apa yg pling buat aku rindu adalah saat zaman sek dulu...
teringin sangat jumpe dorang cerita balik...
zaman sek dulu.....
mesti sangat best...

Dulu zaman sek rendah dulu x canggih lg..
nk bawak kamera sangat la susah kat sek dulu..
jadik bila adew nye gambar sekerat dua nie...
Ya Allah..
aku sangat rase gembira...
dan bersyukur nmpak blik gmbr aku dulu...
gmbar nie wat aku sengeh sorng2...
hehe....



gambar nie gambar
waktu...
SEK RENDAH AGAMA MASJID NEGARA
(^_^)

~NOTA KAKI~
50 tahun kemudian
Kata RAJA kepada cucu beliau..
"cu...nie la gmbar atuk dulu..time kecik2...
comel x atok dulu..
kalau kamu duk zaman time tue..
msti cu terpikat punye ngn atuk..."

HAHA...


Sunday, June 6, 2010

NOKIA 6700

aku jatuh cinta pada hanfon ini..
aku nak klau adew duit..aku nk henfon nie...
suke...suke..suke......
warna diye pon sangat cantik....
owh bila nk adew duet nie..
aku nk hp nie....


~NOTA KAKI~
hmm x dew sape kew...
nk belikan henfon nie...
sebagai hadiah besday aku??????
gaga....