Monday, August 30, 2010

Penjaga Hati

Dua 3 menjak nie..
Aku suke gler dengar lagu nie...
Sangat sangat sedap....
X dinafikan aku sangat tersentuh dgr lagu nie..
Haha...
Hati aku makin goyah, rapuh dan lemah..(cewah)..
Saje nk kongsi lagu nie...
Ngn sape2 yang x pernah dgr lagu nie...
2 lagu yang mempunyai tajuk yang sama..
Panjaga Hati...
Tapi penyanyi yang lain dan lirik yang lain
Layan beb...






Tak pernah aku impikan
Betapa beratnya meruntuhkan hatimu
Lama sudah ku menunggu
Seutas harapan tulus cintamu

Tak pernah aku impikan
Betapa beratnya meruntuhkan hatimu
Lama sudah ku menunggu
Seutas harapan tulus cintamu

#
Takkan kutemui
Wanita sepertimu
Takkan kudapatkan
Rasa cinta ini

Chorus:
Kubayangkan bila engkau datang
Kupeluk bahagia kan aku
Kuserahkan seluruh hidupku
Menjadi penjaga hatimu

Sering kali kutemukan
Mahkota bertabur intan permata
Meski aku telah terbiasa
Tambatkan hatiku
Pada Wanita..oooo...ooo....

~NOTA KAKI~
Aku layan lagu nie hampir setiap waktu....
Dirumah sampai izzat(housemate)
Dah hafal seket2 lagu nie..keh2...

Friday, August 27, 2010

Bicara cinta...

Kali nie mari korang dengar plak....
Pandangan aku terhadap..
Apa itu cinta??

Susah kew...
Mengucap cinta kita pada seseorang..??
Yea...
Menyatakan hasrat cinta pada seseorang mmg la senang...
Tapi kesan yang perlu dihadapi...
Selepas mnyatakan hasrat itu sebenarnya yg payah...
Ada 2 kmungkinan yang perlu dihadapi..
Sama ada diye menerima anda.
Atau diye menolak anda....

Kalau diye menerima tue..
Alhamdulilah la kan...
Tapi..
Yang ditolak...
Apa yang dirasa...
Rasa Down..Sangat2 down..
X dinafikan ada yang akan lebey semangat..
Untuk mendapatkan cintanya...
Ada plak yang akan berputus asa....
Apa yang penting sebenarnya...
KITA MENCUBA....


Cinta mmg boley menjadi pembunuh...
Pembunuh hati kita...
Kadang bila kita single...
Kita akan bosan...
Bila kita ada BF/GF...
Kita plak yang akan rase Rimas...

Itu apa yang kawan aku cakap....
Aku x tahu la..
Sbb pengalaman bercinta...
Selama 21 taun aku hidup...
Aku hanya sekali...
Merasa apa itu cinta...

Sebenarnya...
Terpulang pada kita...
Untuk merasa bagaimana...
Rasanya cinta...
Sama ada perit atau indah nya bercinta...
Zaman sekarang org ramai x merasa kekok langsung..
Berbicara tentang cinta...

Ada yang percaya...
Bercinta nie menyusahkan...
Bercinta lebih bnyak keburukan daripada kebaikan

Tapi bila kita terlampau mengikut emosi....
Kita takutkan perkara yang lalu...
Berlaku sekali lagi bila kita bercinta...
Sampai bila...
Selagi kita tidak cuba...
Tipu la bila kita kata kita x bersedia bercinta lagi...
Jauh dalam hati...kita mmg mahu bercinta...
Cuma kita yang tutup hati kita pada yg lain....

Sebenarnya kita yang kene cube...
Cube mencari cinta hakiki..
Kalau mindset kita kate cinta itu x kekal...
maka mmg x kekal la cinta itu..
Jika kita percaya akan dew suatu hari nnt apa yg dinamakan cinta sejati..
Maka jangan kita tidak mencuba mencari cinta itu...

"Org kata cinta x perlu dicari.."
Cinta itu akan datang kepada kita sendiri..."

Bg aku itu perumpamaan lama...
Kalau semua pikir bnda yg sama....
Sampi mati la semua x bercinta...
Sbb semua nya nk menuggu cinta datang...

Kita yang kena mencari....
Jangan pernah berhenti..
Yang lepas jadikan la sebagai pengalaman..
Jangan terbawa2 kan emosi...
Tapi aku tahu x semua bole buat bnda nie..
Ape2 pun..
Gudluck sape yang dah jumpe...
Gudluck juga yg sedang mencari...

~NOTA KAKI~
Haha..dalam mood jiwang...
X memasal post bnda nie...
Sebagai peringatan dan nasihat kepada kawan2..
Dan kepada aku juga...
GoGoGo...
Raje...
Ko boleh Raje..
Aku sokong ko....
Selamat berjumpa ngn cinta ko yea Raja..
Hehe..

Sunday, August 22, 2010

Hmm..

AKU RINDU KAT KAU...

Friday, August 13, 2010

Lelaki sama lelaki

"Wei ko tgok laki tue...Sedap dowh badan diye...
Sasa gler..."

"Wei ko tgok laki tue..
Hensem dowh...."

Ok..
Kalau ayat diatas perempuan yg sebut....
Korang akn rase normal kan???
Tp mcm mne kalau yg sebut tue...lelaki...
Mcm mne kalau aku yang sebut???

Reaksi orng ramai bila aku sebut mcm tue ea...
"Wei bapak gay ko"
"Wei geli la syial ko sebut mcm tue"
"Nak mampus ea??"
"Jijik dowh ko nie"


Haha...
Apa lah...
Apa salahnya bila lelaki menegur lelaki lain....
Hensem,Kacak.

Sasa,



Seksi dan Bergaya


Comel dan Sebagainya...??


Jatuh kew maruah anda sbgai lelaki??
Kurang kew kejantanan anda sbgai lelaki??
Aku rase x kowt...

Apa salahnya...
Bila lelaki...
Saling menghargai sesama sendiri...
Setakat puji jew kowt...
Bukan jatuh hati pon...

Kenapa perempuan puji perempuan....
Itu dianggap perkara biasa...
Tetapi tidak pada lelaki???

Aku dulu x la suke memuji lelaki...
Sbb bagi aku itu salah satu ego lelaki...
Tp lama2 aku rase itu fikran sempit la....
Bila kita pikir memuji lelaki lain...
Bagus dan sabagainya...
Akan menjatuhkan maruah kita sebagai lelaki...
Tidak..
Itu tidak benar sama sekali....
X salah kita memuji org lain...

X salah bg aku...
Untuk aku memuji lelaki lain bia apapun org kata...
Bila aku rase makhluk ciptaan tuhan itu indah...
X kira lelaki atau perempuan aku akan puji...

~NOTA KAKI~
Kepada lelaki2 diluar...
X salah memuji lelaki laen...
Selain ianya x menaikan nafsu anda sudey la...
Itu ia mmg luar biasa...
Anda mmg layak digelar gay...
Kalau mempunyai perasaan dan nafsu begitue...
(Gambar Sekadar Hiasan HEhE)

Malaysia Tanah Airku..


Kita sebagai Rakyat Malaysia...
Ada 2Hari Penting Setiap Tahun..

Hari Kebangsaan Malaysia
Disambut di seluruh negara...
Pada setiap 31 Ogos setiap tahun...
Bagi menandakan negara bebas...
Daripada belenggu penjajahan sejak 1511...

Hari Malaysia...
Disambut pada 16 September setiap tahun...
Untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia....
Pada tahun 1963...
Ia menandakan penyertaan bersama...
Malaya,Borneo Utara,Sarawak,dan Singapura...
Bagi membentuk Malaysia.

Walaupun masih ada 17 hari lagi...
Malaysia menyambut "Hari Kebangsaan" yang ke53...

Walaupun masih ada 33 hari lagi...
Malaysia menyambut "Hari Malaysia" yang ke47...

X perlu kowt tunggu 31ogos dan 16september
Bru nk wish tuk negara aku...
Jadik...
Hepi besday Tanah Melayu.....!!
Hepy Besday Malaysia...!!


NOTA KAKI~
Tgh dok bosan x tau nk buat apa...
Haha...

Kosmo=Dr Rozmey

Ada satu sebab....
Aku x pernah membeli...
SuratKhabar KOSMO...

Ini kerana setiap hari...
Akan ada dalam helaian Kosmo!..
Artikel tentang..
Dr Rozmey!!!

Bersama JusMate5 diye....
dan dengan Promosi....
Filem 2Alam diye nie yg kononnya....
AKAN CECAH PANGGUNG 20JUTA!!




Cis..Meluat aku..
Bosan aku tgok diye punye Riak...
Dlm kosmo...

Kadang dah macam promote diri plak lebey...
Dengan gambar diye...
Tgh duduk la...
Tgh Berdiri la....
Elak lepas nie gambar diye baring jew...

~NOTA KAKI~
Tahulah ko bnyak duit Dr Rozmey oi...
Tapi kalau dah hari2....
Ko sajikan kami dengan bnda yg sama..
Kalau x pasal Jusmate ko,
Ko cite pasal 2Alam ko...
X pon pasal ko..
Aku Bosan..
Selagi ko bertapak dalam Kosmo!..
Selagi tue aku x kan beli Kosmo!..

Monday, August 9, 2010

Kenangan~SUPRO~


Apa beza Darjah6 ngn Part6???
korang tahu x???
x pew..bia aku cakap...
Bezanya darjah 6 umur aku 12 taun...
Part6 umur aku 21 taun...

Dijadikan cerita.....
Buat pengetahuan anda semua...
Last aku masuk "Perbarisan" Sukan...
Adalah Darjah6..
Aku pegang bendera rumah kuning...

Sekarang...
Sekarang aku dah Part6..
Tapi....
Aku masih kene pegang bendera...
Untuk perbarisan DBS??
Untuk sukan antara program....
Aku pgg lagi bendera setelah 9 taun berlalu..


Arghh!!!
Dah Part6 kowt...
Aku Berbaris bersama Part1 pgg bendera!!
Aku paling depan plak tue...

Haha...
kenangan kowt..
Best sangat bersama ngn business society....
Meraikan segala events yg ada...
Bila aku ngn business society...
Secara langsung aku terlibat ngn semua aktivt Uitm...
Seronok lagi2 dah part6 nie...
Makin bertambah kenangan manis aku kat segamat..

Perbarisan DBS dapat tempat ke2...
Keseluhuran pon Ke2....haha...


~NOTA KAKI~
Selain support Kos DBS...
Aku jugak telah menjadik...
Urusetia MSP kat bowling segamat...
Itupun salah satu kenangan aku untuk last sem di segamat.....

Wednesday, August 4, 2010

Salah Faham

Tadi...
Time aku nk balik umah dr kelas...
Aku jumpa ngn roomate aku sem lpas...
Name diye cuna...
Aku dah lme x jumpe diye...
Saje la aku pegi ke kereta diye..
Aku slam diye..
Pastue aku saje gurau2...
Ngn diye aku cium pipi diye..
Aku mmg selalu buat mcm tue...
Kat mmber laki aku...
Tapi dorang tahu aku suke bergurau mcm tue...
Masalahnya tadi ialah....
Sekali aku pandang depan..

Argh!!
Adew dak pempuan nmpak....
Mampos aku...
Kompem diye salah sangka ngn aku..
Ingat aku gay..
Tidak!!!
Aku dah ckp sajew gurau la..
Kat budak pempuan tue...
Diye senyum jew..

Pastue time kereta diye grak..
Diye lalu depan aku ngah lpak ngn kawan aku..
Pastue diye tunjuk jari diye kat pipi diye..
Mknenya diye perli aku..
haha..

Sengal2..
Tue la ko Raje..
Gurau x kena tempat..
Padan muka ko raje...

~NOTA KAKI~
Sebenarnya biarlah org nak ingat ape..
Janji aku tahu aku bergurau...
Dan aku bukan Gay..

Tapi an..
Patut kew aku carik pempuan tue....
Dan bunuh diye??
Untuk hapuskan bukti??
Keh2....