Sunday, May 29, 2011

Date~Shopping~Hadiah Birthday~

Okey....
Minggu nie aku balik umah....
Mula2 tak mahu balik....
Tapi lepas lecturer cakap...
Kelas hari isnin cancel diye x dew....
Aku terus rase nak balik....
Meninggalkan melaka yang bosan...
Intersesi yang bosan....
Ape2 jew la yang bosan..
Haha..

Yang pasti aku bosan.....
Maka sampai la aku kat umah.....

Pastu hari jumaat dan sabtu...
Macam biasa la kat umah...
Walaupun kat umah...
Tapi aku x bosan....
Banyak benda aku bole buat...

Hari ahad plak..
Date ngn Si dia...
X rancang pun nak kuar...
Mula2 rancang nya minggu depan....
Nak kuar...
Tapi sebab dah balik minggu nie...
Dan kebetulan ikin pula x ikut...
Family diye anta adik diye balik kampus...

Maka kuar la kami berdua...
Jalan2....sebab x rancang kan...
Maka kuar jew la main ikut suka jew...
Haha...

Ikin nak carik seluar jeans....
So pergi la carik kat Times Square...
Sekali time kuar...
Amik kau...
Bershopping sakan kami.....
Gaga....

Ikin beli suar jeans....
Aku pun beli suar jeans...
Pastue diye beli kasut...
Aku pulak beli beg....
Tapi...
Paling aku suke....

Tadaaa!!!



Hehe....
Nie la Hadiah Birthday aku....
Advance siket...
Dapat awal....
Sebab minggu depan.....
Belum tentu kan dapat kuar ngn ikin....

Sangat suke....
Dan yang penting sepasang dompet kami...
Gaga....

Lagi pelik....
Dompet aku yang panjang....
Ikin punye yang pendek....
Terbalik sudey...
Ngeh2...


~NOTA KAKI~
Seronok sangat dapat kuar tadi....
Thanx sayang untuk Dompet tue...
Love u lebih2 la....
Akan jaga dompet tue elok2....
Hihi.....

Monday, May 23, 2011

Kantin sekolah sekarang....


Okey...
Aku tahu ini isu yang dah lapok....
Dah lama.....
Tapi aku tetap nak bebel pasal ini...

Owh!!WTF??

Kalau aku sekarang masih bersekolah...
Adakah mungkin aku akan merusuh bersama2 kawan....
Dan abg akak makcik dan pakcik kantin....
Dan buat sepanduk!!!






Gagaga....
Takziah la kat budak sekolah zaman sekarang....
Dah gemok sangat.....
Makanan pun disekat...
Haha....

Apalah...
Buat apa nak sekat makanan kat sekolah....
Ingat boleh kawal masalah obesiti mereka....
Ea come on la....
Dorang x bole beli kat sekolah...
Dorang bole beli kat luar kowt....

Nasi lemak hanya bole dijual 2 kali seminggu??
Owh tidak...
Nasib baik dulu x kesah..
kalau x abes...
'Sebab dulu kat sekolah kadang2...
Aku jual nasi lemak kat member..
Abes periuk nasi aku kalau x...
Haha

Harap2 la...
Dengan kawalan makanan....
Dapat la kurangkan Maslah obesiti terhadap budak nie....

~NOTA KAKI~
Tapi aku x rase berkesan.....
SEDANGKAN....
Rokok yang mmg diharamkan....
Untuk budak sekolah pun........

Masih mereka boleh hisap....

Ini kan pula makanan yang diharamkan jual disekolah...
Senang sangat budak2 nak seludup masuk makann tue...
Gagaggaga.....

~NOTA KAKI 2~
Kiranya apa yang dimakan....
Oleh budak sekolah sekarang agaknya ea???

Intersesi yang membosankan.....

‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__

__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__

‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__l̡̡̡̡.__

‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__‎__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__


Simbol yang bermain dalam kepala otak aku.....
Nampak x apa yang ada dalam kepala otak aku???

Itu la dia....
Aku jarang nak balik umah bila aku tgh belajar...
Atau kat kampus...
Tapi...
Intersesi ini buat aku rase....
Argh!!!
Tensionnya....Bosannya....
Nak balik umah!!!

~NOTA KAKI~
Perbualan dalam tubuh badan....

Jiwa = Sabar ea je...
X lama...sebulan lebih jew...
Chill okk....

Hati : Chill pala pak hang!!!
Aku bosan la syial.......

Hahaha...Sumpah boring!!!

Bola sepak


Bola sepak.....
Selalunya sinonim dengan lelaki...
Betol x??

Kalau lelaki yang x suke bola...
Kadang2 akan dianggap pelik....
Nak2 lagi yang x main bola.....
Mesti kene ejek....
Bapak ar x reti bersukan dowh ko nie.....

Come on la....
X semua orang akan ada minat yang sama....
Kalau kau rase kau minat main bola....
Baguslah...
Teruskan la main futsal....
Di masa lapang korang tue.....
Dan teruskan la besengkang mata....
Nak menonton bola....
sampai korang sanggup...
Lupekan sekejap paper final korang kew apew...
Itu korang punye pasal...

Tetapi perlu kew korang yang segelintir nie...
Maksud aku x semua la...
Nak paksa orang yang x minat dengan Bola sepak nie...
Main futsal...
Teman korang tengok bola...
X perlu kowt...
X perlu jugak korang nak ejek konon x laki la....
Bila x minta bola sepak nie....
Better kan korang carik membe yang minat...
Main futsal ngn korang tgok bola ngn korang...
aku rase x susah kowt nak carik...

X payah la korang nak paksa...
Kawan korang yang x minta bola tue bersama anda sebelum...
Mereka sepak anda sampai...
Kan kan???
Hormat la minat orang lain...
Korang minat bola kami bole hormat....
Sampai kadang kat tempat Tv nak tengok cerita kowt..
Tapi korang mintak ubah Channel....
Nak tengok bola dan
Buat kami terpaksa jerit GOl!!!! sama ngn korang...
x salah kowt korang just diam...
Bila adew yang kata diye x minat bola...
X perlu ko nak bahan....

JUst Hormat minat orang lain....


~NOTA KAKI~
Aku post nie pun sbb...
Adew bengang ngn seorang member aku yang mcm sial...
Nak ngutuk aku...
Pasal aku x minat bola...
Aku punya pasal la.....
Aku memang dari dulu....
X minat dengan BOLA SEPAK...
Rase nak sepak2 jew member aku petang td....


~NOTA KAKI2~
Lelaki x semestinya...
Semua minat Bola...

Bosan??Shuffle sudey....

Kalau bosan...
Banyak benda yang kita bole buat.....
Makan.....jalan-jalan....
Karoke....Pukul orang....Caci maki orang....
Dan sebagainya....
Termasuklah Shuffle.....

~Video 1~
Agaknya polis nie bosan kowt x buat apew....
Ataupun Sebelum kerja dah makan....
Time rehat x nak makan...
Isi masa lapang...
Dengan shuffle....
Hahaha....

video

~Video 2~
Nie pulak shuffle gabungan Budok besor...
Dan budok kocik...
Hehe...yang ini mcm smart jew aku tengok...
comel pun adew.....


video



~NOTA KAKI~
Kalau aku pulak.....
Masa lapang dan masa bosan aku....
Dipenuhi dengan tido...
Dan blog.....
Sekarang nie bosan giler intersesi...
Baru la adew masa nak update blog....
(^..^)


~Teori tentang mudahnya hidup~

Selalu kita dengar.....
Life is simple.......
Sebenarnya memang betul....
Hidup kita memang mudah...
Kalau kita amalkan.....
Satu teori...
Yang aku jumpe dari internet nie....

LOL~~~
Aku rase kalau aku bole amalkan ini.....
Memang hari2 la senyum jew memanjang.....
haha....
Adakah orang hidup tanpa masalah???

~NOTA KAKI~
Owh yeah.....
Ada masalah??
X dew masalah???

DON"T WORRY laaaa......
=p

Sifat lelaki pulak la....

Selalunya.....
selalunya kita akan terbaca....
Sesetangah artikel dalam majalah....
Tentang perempuan.....

Sebagai contoh....
10 Perkara yang anda perlu tahu tentang wanita....
10 maksud disebalik perbuatan wanita...
Dan macam2 lagi kan.....

Selalunya dapat kita rumuskan...
Yang wanita nie....
Complicated....
Setiap yang dorang buat...
Kadang2 ada maksud lain...
Yang lelaki kene la amik perhatian la...
Yang lelaki perlu tahu la...
Senang citer....
Kita kene faham mereka...

Jangan ingat..
Apa yang mereka kata....
Apa yang mereka lakukan....
Bukan itu yang mereka mahu...
Kita kene try cube fikir...
Dan fikir....
Apa yang sebenarya dorang nak cakap...
atau apa yang dorang nak lakukan....


Okey...cukup....
Kesimpulannya...
Perempuan is complicated rite??
itu yang nak dismpulkan...
Betul....

Dan juga...
Jarang kita mendengar atau membaca...
Artikel tentang Lelaki...

Sekarang ini.....
Cuba...
Cuba korang pulak baca....
Tentang lelaki...


~10 perkara yang lelaki cakap korang perempuan perlu tahu~


1.Kalau lelaki kata:
oklah wak kita sembang lain kali yek..

Maknanya:
Memang kami sibuk pun.
Tak ade nk kias ape-ape pun.



2.Kalau lelaki kata:
Tak ape, saya tak kisah.

Maknanya:
Memang kami tak kesah pon sebenarnye.
Takde nak perli atau sinis-sinis.



3.Kalau lelaki kata:
Kita kawan aje lah ekk..
Saya memang suka kat awak
Tapi saya suka sebagai kawan je.

Maknanya:
Sebab lame sangat berkawan dah terbiasa....
Jadik,x leh nk develope feeling more than a friend.
Takde sbb laen pun.....
X dew pun sbb adew orang lain kew ape...
Just mmg x suka.




4.Kalau lelaki kata:
eh....u call ekk?sori tertido tadi..

Maknanya:
Ya,memang kami tido pon td.



5.Kalau lelaki kata:
Lain kali je la kita keluar,
I bz la sekarang ni...
Nanti i free i call u, ok?


Maknanya:
Kami ade banyak keje yang tertangguh.
Tolong la pham.
Jangan lah pk -ve sgt.




6.Kalau lelaki kata:
Saya sebenarnya tak la memilih sangat. Maknanya:
Mmg kami tak memilih pun.
Kami pilih perempuan x semestinye kene lawa.



7.Kalau lelaki kata:
Saya tak kisah penampilan awak macamana pun.

Maknanya:
Jangan la mekap sangat dowh.
Penat tau tunggu.



8.Kalau lelaki kata:
Lain kali kita keluar lagi ea?
saya kena balik cepat la...ada hal..

Maknanya:
Memang lepas ni aku nk lagi keluar ngan kau.




9.Kalau lelaki kata:
Saya suka perempuan yg mcm ni...
Macam tu..dan bla...bla. ..bla..

Maknanya
Tipu je....
Lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.
Asal berkenan di mata try...
saje nak kasi cemburu....




10.Kalau lelaki kata
Awak keje kat mana? as what? Maknanya:
Mintak-mintak la keje biase2 je.
Kalau keje besar,taste pon besar gak.
Hantaran besar.demand mesti tinggi pnye.
Mampus aku...


(CREDIT BY Blog " !Oh Best! " )

Haha...
senang....
Abes cerita....
Lelaki mmg x dew nya nak kias....
Bole kira pakai jari lelaki yang complicated nie...
selalunya simple....

Itu pendapat aku la.....
Nah...
Just bg satu video...
Yang aku rase sesuai dengan post aku....
Ini pun aku amik dari blog yang sama....
Cume dr artikel yang berbeza...

video



~NOTA KAKI~

Masih berpegang pada prinsip...
Lelaki dan perempuan sekarang...
Sama je...
X dew beza....
Artikel nie sekadar sebagai bahan bacaan....

Sunday, May 22, 2011

Diploma???? Abes sudeyyyy.....

KRONOLOGI GAMBAR
DIPLOMA IN BUSINESS STUDY
KELAS B1
DISEMBER 2007~ DISEMBER 2010

TAHUN 1 ~2007&2008~
(Semester 1 & 2)




TAHUN 2 ~2009~
(Semester 3 & 4)




TAHUN 3 ~2010~
(semester 5 dan 6)






Akhirnya!!!
Diploma In business study....
Di tangan Kami.....
(^-^)





Hanyalah gambar yang dapat menunjukan....
Betapa gembiranya kami......
Setelah 3 tahun.....
Bergelumang bersama....
Bukan bergelumang dosa ya adik2......

Tapi bergelumang...
Suka dan duka....
Persahabtan dan pergaduhan....
Keserasian dan ketidaksepahaman...
Saling membantu dan saling menjatuh....
Dan macam2 lagi perkara yang kami lalui....

Tempoh 3 tahun yang dilihat singkat....
Tetapi tidak la singkat seperti yang dilalui.....
Bnyak bnda kami semua.....
belajar...belajar...dan belajar........
Dan
Akhirnya....
Dapat memegang segulung diploma....
Yang penuh dengan kisah kami disebaliknya....
Itulah Kelas B1 Disember 2007- Disember 2010...

Sentiasa dalam memori.....
Biarpun semakin jauh........
Mengejar cita2 masing2......
Biarpun ada kawan2 baru di tempat baru....
Tapi korang tetap didalam hati aku....
Aku doakan semua berjaya.....
Dan x lupe kisah kita di segamat.....

Yang masih belajar....
Teruskan belajar......
Yang bekerja....
Semoga berjaya......
I love you all so much......
Will miss you all!!!!!!!

Owh yeah!!!!
Diploma??abes sudeyyyy........


~NOTA KAKI~
Nak ikutkan aku gambar grad nie....
Nak jew aku upload semua sekali...
Tapi bnyak sangat....
Cukup la aku upload kat fb yea....
Sape nak tengok...
G la lwat fb aku....

~NOTA KAKI2~
Lagi sekali yea....
Jerit ramai2.....
Diploma???abes sudey!!!!!
Owh yeah!!!!
Haha....