Tuesday, August 9, 2011

Alam Flora


ALAM FLORA.....
Seperti yang kita tahu.....
Bagi yang duduk di kawasan...
KUALA LUMPUR & SELANGOR...
Kalau kita nampak lori tue dtg di perumahan kita jew...
Ok dorang datang nak ambil sampah....

Yang akhirnya......
Akan dibawa ke suatu tempat.....
Dimana semua sampah dikumpul dan dilupuskan.....


Ok itu yang kita semua nampak....

Tapi pada masa sekarang....
Kat tempat aku....
BUKIT AMAN.....
Aku x tahu la tempat korang....
Mereka nie datang bukan dtg mengutip sampah semata2...
Kalau dulu dorang datang angkut tong sampah...
Bawa ke lori dan bush!!...
Masuk dlm lori dan blah....
Tapi kini mereka datang....

Ambil satu persatu sampah....
Keluarkan....
Asingkan....
Pilih......
Dan ambil semua benda yang boleh dijual....
Di tempat barang terpakai....

Kalau dulu hanya 15 minit diperlukan untuk mengambil...
Sampah sarap di tempat aku.....
Tapi sekarang...
Ianya mengambil masa hampir 2 hingga 3 jam...

Kalau dulu pemandu diye duduk jew kat lori...
Skang nie ikut kuar sama....
Kutip jugak bnda yang bole dijual...

Yeah!
Inilah intiatif yang diambil oleh pekerja Alam Flora...
Membuat 2 kerja dalam satu masa....
Ok la kan...
Menambah pendapatan sendiri......
Bagus.....

Tapi kan....
Masalahnya.....
Lepas dah selongkar.....
Dorang x kemas!!!!
Abes bersepah smpah2 yang kecil2...
Dan ulat bersepah sana sini.......
Haish...
Itu yang buat orang semua geram....

Nie hah...
Video yang menujukan dorang selongkar satu persatu...
Sampah sarap....


video

X cukup main tinggal jew tempat kejadian...
Time tengah kutip....
Sibuk bergaduh......
Cakap dlm bahasa tamil...
X paham aku...
Tapi dari aku tahu aku tanya kat....
Tukangsapu sampah...
Dorang sibuk berebut barang..haha..


~NOTA KAKI~
Tapi dorang memang bagus....
X kire kotor x kotor...
Dorang selongkar jugak...
Sebab dorang tahu...
IANYA BUKAN SEKADAR SAMPAH....
TAPI IANYA MEMPUNYAI NILAI.....
Kalau kita...
Ianya sampah semata2 kan.....

Astro yang cibai...


Astro...
SApe x tahu apa itu Astro???
Sape x tahu g bunuh diri skng.....
Haha.....

Dari apa yang aku bace baru2 nie......
Pelanggan astro sudah mencapai 3 juta pelanggan....
Dan jumlah pelanggan makin meningkat dari hari ke hari.......

Walaupun dah ramai....
Tapi mereka tetap menaikkan bil pelanggan mereka....
Kerana dorang kata kos operasi mereka semakin meningkat...

Semua orang bengang.....
Semua orang marah bila bil naik......
tapi x ramai pun yang berhenti guna astro....
Sebab apa...
Skang nie bole dikatakan kemestian....
Untuk semua rumah yang ada Televisyen.....
Mesti nak pakai astro....

Yelah bayangkan la.....
Kalau x pakai astro.....
Kita cume boleh bukak...
6 saluran jew.....


Itupun kalau kita rajin la....
Nak carik semua saluran yang ada....
Kalau jumpe pun...
Mutu kualiti saluran yang kita dapat...
Macam zaman tahun 1980 an jew kan.....
Itu pun zaman dulu punye lagi cantik gambarnya kowt....

Jadi dengan adanya astro...
Kita boleh bukak semua channel yang kita nak....
(kalau channel tue kita langgan la kan....)
Cakap jew. cerita apa....
Semua boleh bukak.......

SEPATUTNYA ASTRO INI....
Menghiburkan kita kan???
Menyenangkan kita kan????
Jadik bila BIL naik pun...
Ada apa hal kan.....

TApi masalahnya sekarang!!!!!
Cube korang tengok VIDEO yang aku upload sekali nie....

VIDEO 1 : SERVICE YANG LEMBAP NAK MAMPOS

video


VIDEO 2 : RANCANGAN YANG NTAH APA MOTIF NTAH...

video

Mintak maaf kalau video nya bosan....
Sebab nya aku upload nie....
Sebab aku nak tunjukan bukti....
Tentang kecelekaan ASTRO....

Yea....
Macam video pertama tue....
Korang bayangkan......
Setiap kali aku nak on astro jew....
Aku mesti kene tunggu hampir 15 minit....
Yang aku rakam tue baru sedikit.....
Kalau aku rakam dari awal...
Mahu ketaq lutut aku....
Memang haram betul ASTRO nie....

Video kedua plak......
Aku pun x tahu apa saluran tue....
Aku macam baru tahu diye wujud hari itu...
Rancangan diye.....
Cuma tunjuk ikan emas dalam akuarium...
WTF???
Apa motif la syial rancangan tue.....
Aku tengok lama2 pun...
Bukan boleh tenang fikiran aku...
Makin geram dan nak mencarut plak....
Buat pening kepala aku jew aku tengok...
Ikan emas kesana kesini...
Macam Haram....haha


~NOTA KAKI~
ASTRO MEMANG BABI!!!
FULLSTOP!!!