Monday, May 23, 2011

Sifat lelaki pulak la....

Selalunya.....
selalunya kita akan terbaca....
Sesetangah artikel dalam majalah....
Tentang perempuan.....

Sebagai contoh....
10 Perkara yang anda perlu tahu tentang wanita....
10 maksud disebalik perbuatan wanita...
Dan macam2 lagi kan.....

Selalunya dapat kita rumuskan...
Yang wanita nie....
Complicated....
Setiap yang dorang buat...
Kadang2 ada maksud lain...
Yang lelaki kene la amik perhatian la...
Yang lelaki perlu tahu la...
Senang citer....
Kita kene faham mereka...

Jangan ingat..
Apa yang mereka kata....
Apa yang mereka lakukan....
Bukan itu yang mereka mahu...
Kita kene try cube fikir...
Dan fikir....
Apa yang sebenarya dorang nak cakap...
atau apa yang dorang nak lakukan....


Okey...cukup....
Kesimpulannya...
Perempuan is complicated rite??
itu yang nak dismpulkan...
Betul....

Dan juga...
Jarang kita mendengar atau membaca...
Artikel tentang Lelaki...

Sekarang ini.....
Cuba...
Cuba korang pulak baca....
Tentang lelaki...


~10 perkara yang lelaki cakap korang perempuan perlu tahu~


1.Kalau lelaki kata:
oklah wak kita sembang lain kali yek..

Maknanya:
Memang kami sibuk pun.
Tak ade nk kias ape-ape pun.



2.Kalau lelaki kata:
Tak ape, saya tak kisah.

Maknanya:
Memang kami tak kesah pon sebenarnye.
Takde nak perli atau sinis-sinis.



3.Kalau lelaki kata:
Kita kawan aje lah ekk..
Saya memang suka kat awak
Tapi saya suka sebagai kawan je.

Maknanya:
Sebab lame sangat berkawan dah terbiasa....
Jadik,x leh nk develope feeling more than a friend.
Takde sbb laen pun.....
X dew pun sbb adew orang lain kew ape...
Just mmg x suka.




4.Kalau lelaki kata:
eh....u call ekk?sori tertido tadi..

Maknanya:
Ya,memang kami tido pon td.



5.Kalau lelaki kata:
Lain kali je la kita keluar,
I bz la sekarang ni...
Nanti i free i call u, ok?


Maknanya:
Kami ade banyak keje yang tertangguh.
Tolong la pham.
Jangan lah pk -ve sgt.




6.Kalau lelaki kata:
Saya sebenarnya tak la memilih sangat. Maknanya:
Mmg kami tak memilih pun.
Kami pilih perempuan x semestinye kene lawa.



7.Kalau lelaki kata:
Saya tak kisah penampilan awak macamana pun.

Maknanya:
Jangan la mekap sangat dowh.
Penat tau tunggu.



8.Kalau lelaki kata:
Lain kali kita keluar lagi ea?
saya kena balik cepat la...ada hal..

Maknanya:
Memang lepas ni aku nk lagi keluar ngan kau.




9.Kalau lelaki kata:
Saya suka perempuan yg mcm ni...
Macam tu..dan bla...bla. ..bla..

Maknanya
Tipu je....
Lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.
Asal berkenan di mata try...
saje nak kasi cemburu....




10.Kalau lelaki kata
Awak keje kat mana? as what? Maknanya:
Mintak-mintak la keje biase2 je.
Kalau keje besar,taste pon besar gak.
Hantaran besar.demand mesti tinggi pnye.
Mampus aku...


(CREDIT BY Blog " !Oh Best! " )

Haha...
senang....
Abes cerita....
Lelaki mmg x dew nya nak kias....
Bole kira pakai jari lelaki yang complicated nie...
selalunya simple....

Itu pendapat aku la.....
Nah...
Just bg satu video...
Yang aku rase sesuai dengan post aku....
Ini pun aku amik dari blog yang sama....
Cume dr artikel yang berbeza...

video



~NOTA KAKI~

Masih berpegang pada prinsip...
Lelaki dan perempuan sekarang...
Sama je...
X dew beza....
Artikel nie sekadar sebagai bahan bacaan....

0 kata2: