Tuesday, August 9, 2011

Alam Flora


ALAM FLORA.....
Seperti yang kita tahu.....
Bagi yang duduk di kawasan...
KUALA LUMPUR & SELANGOR...
Kalau kita nampak lori tue dtg di perumahan kita jew...
Ok dorang datang nak ambil sampah....

Yang akhirnya......
Akan dibawa ke suatu tempat.....
Dimana semua sampah dikumpul dan dilupuskan.....


Ok itu yang kita semua nampak....

Tapi pada masa sekarang....
Kat tempat aku....
BUKIT AMAN.....
Aku x tahu la tempat korang....
Mereka nie datang bukan dtg mengutip sampah semata2...
Kalau dulu dorang datang angkut tong sampah...
Bawa ke lori dan bush!!...
Masuk dlm lori dan blah....
Tapi kini mereka datang....

Ambil satu persatu sampah....
Keluarkan....
Asingkan....
Pilih......
Dan ambil semua benda yang boleh dijual....
Di tempat barang terpakai....

Kalau dulu hanya 15 minit diperlukan untuk mengambil...
Sampah sarap di tempat aku.....
Tapi sekarang...
Ianya mengambil masa hampir 2 hingga 3 jam...

Kalau dulu pemandu diye duduk jew kat lori...
Skang nie ikut kuar sama....
Kutip jugak bnda yang bole dijual...

Yeah!
Inilah intiatif yang diambil oleh pekerja Alam Flora...
Membuat 2 kerja dalam satu masa....
Ok la kan...
Menambah pendapatan sendiri......
Bagus.....

Tapi kan....
Masalahnya.....
Lepas dah selongkar.....
Dorang x kemas!!!!
Abes bersepah smpah2 yang kecil2...
Dan ulat bersepah sana sini.......
Haish...
Itu yang buat orang semua geram....

Nie hah...
Video yang menujukan dorang selongkar satu persatu...
Sampah sarap....


video

X cukup main tinggal jew tempat kejadian...
Time tengah kutip....
Sibuk bergaduh......
Cakap dlm bahasa tamil...
X paham aku...
Tapi dari aku tahu aku tanya kat....
Tukangsapu sampah...
Dorang sibuk berebut barang..haha..


~NOTA KAKI~
Tapi dorang memang bagus....
X kire kotor x kotor...
Dorang selongkar jugak...
Sebab dorang tahu...
IANYA BUKAN SEKADAR SAMPAH....
TAPI IANYA MEMPUNYAI NILAI.....
Kalau kita...
Ianya sampah semata2 kan.....

0 kata2: