Tuesday, May 11, 2010

mari kite bertepuk!!!

MUKADIMAH
haha..saje ltak tajuk diye mcm bodo..
cerita tepuk menepuk yg aku nk kongsi ngn korng

ialah
"bertepuk sebelah tangan..."
yea sampi mati pon...
ko bertepuk sebelah tgn x kan berbunyi an..
mcm mne nk bg berbunyi???
adakah pergi mencari tgn org laen
dan
ajak mereka menepuk same??
yea!!
klau mereka kawan anda...
mereka akan menepuk same2...
mcm lagu kita zaman kecik2...
"tepuk amai2..blalang kupu2...tepuk bia pandai nnt jadik cikgu...."
(^_^)
haha... seronok kan klau adew kawan yg ikut ape yg kita nak...

tapi....
itu kawan....

kalau kita nk ajak orng yang kita suka menepuk bersame2....
dan org tue x nk menepuk same....
mcm mne??
korang nk paksa kew diye menepuk same???
kew korng biar jew dan try carik org len yg nk bertepuk2 ngn korng??
pikir2 kan la ea...
ok tamat mukadimah meh masuk isi2 penting...

p/s: bnyak maksud tersirat yg aku ltak kt situe..pham2 sendiri la....

TAMAT MUKADIMAH
hehe...

ok sebenarnye aku nk bg pendapat aku mengenai status kawan aku sorng nie...
aku tertarik ngn status diye...
SS name diye (bkn nme sebenar)hehe...

status diye berbunyi....

"org dh xnk kat ko dh lar...xyah nk heboh2 kat org lain..

ko cite kat sume org skali pon..org tu xnk kat ko gak..

ko x pat pe pon..dpt dosa je ade lar heboh kat sume org..

pe masalah ko, aku pon x phm..pk r beb...

lu ade otak leh pk kot...lu pon dh besar..

(marah sgt ngn org mcm nie!!)"


ok..dapat ape yg cube dinyatakan disitue??
nie kire psal cinta x berbalas la..
aku tnye ss nie diye kte bkn kisah diye..
so bru la aku post bnda nie ok...
jangan mara ss....

Hmm sbnarnye...
korng dpt rase x perasaan kedua2 belah pihak??
sorng yg mengharap cinta...
sorng lg yg menolak cinta...

dua perasaan yg berbeza jika kita lihat..

yang menolak akan merasa rimas..
yang mengharap akan merasa sedey dan hampa...

ape dorng buat???
yg rimas akn trus menjauhkan diri diye...
yang mengharap akan adew seribu1 cara...
mendekati si diye yg diharap....

SS...
aku bkn nak backup ea si polan yg ko maksudkan nie..
cume aku lebey termasuk dalam jiwa diye berbanding jiwa si perimas yg ko nytakan....
aku rase si polan nie tengah jiwa kacau sangat la SS...
aku x tahu la ape yg diye cerita kt org laen...
samaada tentang cerita diye dtolak
atau
cerita yg memburukaan si orng yg diharap tue....
diye mungkin tertekn ot bnda yg diye harap dan nak kan itu diye x dpt...
dan diye jugak x perasan sebnrnye yang perangai diye buat org jengkel dan merimaskan...

org mcm nie sebenarnye x dapat trima kenyataan....
EGO diye tercabar mungkin...
untuk org mcm nie aku dew satu lagu tuk diye....
dengar2 kan la...


Kesimpulan nye sebenarnye aku kesian ngn org yang mengharap nie..
harap2 diye jumpe someone nnt yg lbey baek..insyallah.....



Nota kaki:
aku rase aku mcm org nie x lama dahulu..
hmm x lama sangat..bru2 nie...=p...
SS jangan mara2..aku tgok post ko skang asyik nk mara jew....

2 kata2:

Anonymous said...

raje..aku x kisah klo org uh dy cite kat sorg sbb nk lps tension..tp yg aku pelik perlu ke dy nk cite kat org lain lg..stiap kali dy jmpe org baru dy cite bnde tu...bodo ko taw x jantan cm tu..sah2 aku mrh...myb dy x bruk2 kn..tp cube pk logik..bile dy dh cite dy kne reject, bende tu automatik mmburuk2 kn sorg lg...masalah nye..aku geram..bnde nie dh lame...klo dy btol syg kat org tu..dy redha n lpas kn je..nie x..sume dy nk cite..dy kne reject..kne tggk..jantan mcm tu aku rase mmg ptot kne reject..sory klo bebel pnjang...if ko nk taw lanjut t ade mase aku cite kat ko...

yana lovyna said...

hehehe rajin ko wat kesimpulan kn..
tp btol gk ape yg ko ckp 2...
trpulang pada pihak msg2 nk menilai... :)