Sunday, August 1, 2010

Benci dan Suka


Setiap orang adew....
Orang yang kita x suke...
kan..kan...??
Macam kita nie "STAR" plak..
Macam bagus gler...
X suke org tue la..
Nak suke org tue la...
haha..
Tapi tulah ragam kita sebagai manusia....
Adew sifat benci dan syang...



Bila kita x suke...
Kita akn selalu predict diye macam2...
Apa yang diye buat depan mata kita..
Kita akan rase meluat kan...

Bila kita suke org tue plak..
Apa diye buat kita akan rase diye bgus..
Diya kelakar..dan mcm2 lagi la...

Aku ramai x suke org...
dan
Orang ramai x suke aku...

Tapi kan..
Pikiran aku dah mula berubah sedikit demi sedikit...
Bila aku aku sembang2 ngn salah sorang yg aku x ngam...
Diye pon tahu aku dulu x suke diye....
Diye adew tnye tue..
Dan aku ngn senang menjawab...
"Aku mmg x suke ko.."
"Myb sebb aku x knal ko ngn lebey dalam..."
"Dan aku pon x tahu knpe aku boley bersembang ngn ko..."
Sejak dr situe....
Persepsi aku terhadap diye dah mula berubah....
Kami dah berkawan...

Ylah..
Bila pikir balik..
Life setiap orang berbeza...
Maksud aku cara kita sendiri...
Yang penting kita...
Bole kew x terima cara org laen...


Menjadi rakan dengan mereka...
Aku rase bole ubah kita dr benci kpada suke...
Walau pon lain jenis sifatnya...
Ramai yang aku rasa nak berbaek semula..
Tapi aku x tahu nk mcm mne nak mulakan....
Persahbatan dgn org2 mcm nie...
Aku nak hulurkan..
"Tangan Pershabatan"
Aku Ngn korang...

Myb Ego aku masih tinggi..
untuk aku start...
Aku nak berbaek ngn korang tp x tahu mcm mne....
Kalau dorang start tgur aku...
Aku rase itu peluang aku...
Nak berbaek ngn korang...
Kalau aku mula myb lambat seket kowt..
keh2...

WAWAWA
Otak aku dah x betul kowt...

~NOTA KAKI~
Kita boley terima...
Cara2 kawan2 kita yg lain....
Knape kita x bole...
Trima cara org yg kita x suke...
Aku pon x pham...
Benci dan Suka...
Dua perkara yang mesti ada kew dalam hidup kita???

3 kata2:

Si-KerDiL @ Spendex said...

agree

Teyha is daddy's girl said...

huhuhhuhu...
best rr ko karang..
ak ske..ak ske...

RaJE mUhD aMiRuL ZaIn.. said...

biha- yea bagus..so jomkita sama bersahabat ngn musuh yg masing2 adew..jom...

teha= haha..apa yg terlintas dlm hati aku skng nie..mmg aku tgh dok pikir nk berbaek ngn org2 sekeliling..pnat la nk bermusuh...