Thursday, December 9, 2010

Pengertian KAWAN pada aku...


Kawan....
Siapa kawan pada korang???
Apa jenis kawan yang korang ada???
Bila korang rase perlunya kawan???
Bagaimana korang berkawan???
Untuk apa korang berkawan????

Pernah x korang fikir semua persoalan...
Yang aku nyatakan pada korang diatas nie???
Pernah x korang terpikir....
Pernah x????!!!!!!
Haha..
Emo kejap...

2hari yang lepas...
Aku bersembang ngn kawan aku kat YM....
Apa yang kitorang bualkan adalah tentang kawan....
Diye tanya kat aku...
Apa nilai seorang kwan pada aku....
Bnda tue bila pikir balik....
Susah gak nak jawab sbnanya...
Betul...
Ianya memang susah untuk kita tafsirkan...
Bila tiba2 kita ditanya tentang ini....


Hmm Post kali nie...
Apa yang aku nak share tentang...
Makna seorang KAWAN bagi aku...

Kawan....
Argh kalau aku cakap pon korang akan bosan...
Mesti dalam kepala otak korang...
Mesti aku nak cakap kawan adalah seorang yang adew...
Dalam hidup kita....
Tidak kira ketika susah dan senang...
Kan???Kan???
Haha...
Ok jawapanya salah!!!

Kawan bagi aku....
Adalah seseorang yang mula2....
Aku terpaksa berkenalan....
Bila aku berada disesuatu tempat....
Ataupun kawan...
Adalah seseorang yang aku bercakap dengannya...
Untuk aku memenuhi kehendak aku....
Dalam sosial life aku...

Maksud yang sedikit komplex.....
Kawan ialah komponen yang diperlukan.....
oleh kita untuk memenuhi kehendak..
Hierachy maslow peringkat ketiga....
Iaitu persahabatan,percintaan dan cara hidup kita....
Haha...

Haha...
Gempak x pengertian yang aku bagi??
Keh2..

Kenapa aku cakap terpaksa???

Kenapa aku cakap macam tue....
Korang cube fikir balik....
Bila korang akan pergi ke suatu tempat yang asing bagi korang....
Tempat baru yang korang akan hidup...
Mesti dalam hati korang...
"Hmm aduh malsnya nak carik kawan baru"
"Leceh la..sape yang aku nak kawan nie."
Haha...tul x???
Mesti punye.....
Cuba korang pikir....
Betul x apa yang aku cakap??
Haha..

Biasalah...
Itu yang terjadik pada mulanya...
Bila lame2...
Kita berkawan dengan ikhlasnya....

Tapi sebenarnya..
Apa pun maksud kawan itu....
Ianya bergantung pada kita tuk menilai....

Pada aku....
Dari kawan...
Wujudnya cinta...
Dari kawan wujudnya kegembiraan...
Dari kawan juga wujudnya Kesedihan...
dan...
Yang paling penting....
Wujudnya MUSUH.....

Tidak ada orang yang datang2 pada kita....
Eh aku nak jadik musuh kau...
Apa perkara yang bole buat...
Kau dan aku bole bermusuh ea???
Aku nak jadik musuh kau...bole x???
Haha...
Sah2 giler kalau dew yang buat gtue....

Definisi kawan nie kalau dibincangkan...
Dengan terperinci....
Aku rase kalau bersembang...
Sampai esok belum tentu abes...
Kalau menulis..
Rase macam terpaksa buat satu blog...
Terangkan apa itu kawan....
Kerana aku yakin semua orang...
Adew maksud yang tersendiri....
Tentang apa itu KAWAN....

Kesimpulan yang aku dapat....
Dr apa yang aku tulis dan membebel kat atas nie...
Ialah.....
Kawan itu sesuatu yang wajib untuk kita ada....
Untuk kita menjalani kehidupan seharian....


~NOTA KAKI~
Aku sayang kawan aku semua sekali.....
Aku terima semua kawan aku...
Tidak kira baik atau buruk....

~NOTA KAKI2~
Bnyak lagi aku nak tulis...
Tentang kawan nie....
Tp lenkali la...
Kang panjang2 korang bosan lak....

5 kata2:

Anonymous said...

Nice posting. Terima kasih

Raja muhd amirulzain said...

Anonymous= haha..sama2...terima kasih....=)

Azwazee Mohd Daim said...

sampai MASLOW tu ko masukkan..hahhah..
tp btol gak pe yg ko tulis...kawan tu definition nye luas..walau dimana kita berada..kita sebenarnya perlukan kawan..ada kepentingan atau tidak..sekadar menambahkan koleksi yang bergelar kawan..rasanya x salah kan..;p

Raja muhd amirulzain said...

hoce= haha..saja buat gempak!!keh2....yup...terpulang pada individu tafsirkan apa itu kawan...masing2 dew pandangan masing2....=)

Azwazee Mohd Daim said...

yup..ak stuju ngan ko..heheh..;p