Wednesday, December 15, 2010

Rindu nya ponteng sekolah rendah dulu...

Ini sekolah Rendah saya...
Sebelah dengan Bank Negara....
dan berhadapan dengan Bank Rakyat.....
SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN...
SULTAN HISHAMUDDIN ALAM SHAH...


Kenape ekk aku nak cerita..
Pasal sekolah rendah aku??
hah tadi dalam kul 1 pagi td...
Balik la umah ngn kawan2...
Kawan anta balik...
Lalu depan sekolah aku...
Memang setiap kali balik lalu situe...
Tapi selalu naek motor...
Jadik arinie kawan amek naek keta...
So..
Macam bole la....
Santai2 tengok keliling....

Nak dijadikan cerita...
Time aku pandang sekolah aku tadi....
Aku terpandang satu sudut...
Dimana....

Di situ...
Pertemuan antara pagar batu dan pagar dawai...
Hujung sekali kat kawasan sekolah...
Antara tengah2 tue...
Adew pokok....
Pokok yang sangat aku suka pada masa dahulu....

Tahu kenapa aku suka pokok tue??
Sebab aku suke panjat pokok tue....
Untuk aku loncat melepasi kedua2 pagar dawai dan batu tue...
Korang paham x apa yang aku cube buat???
Korang faham x???!!!
Haha....
Yeah!!!
Time sekolah rendah dulu...
Aku suke ponteng sekolah....
Haha....

Time aku darjah 5 dan 6....
Sekolah akan habis pukol 1.10 petang....
Tapi...
Aku kul 12.30 dah x dew kat sekolah...
haha....
Aku panjat pagar ponteng...

Keh2...
Aku x tau kenapa kecik2 aku dah pandai ponteng...
Bukan kemana pon...
Aku lepak kat tangga naik kerumah aku...
Rumah aku kat bukit aman tue..
Belakang sekolah jew...
Kene naik tangga jew...
Tangga yang dipanggil TanggaSeratus...

Setiap kali setengah jam terakhir jew...
Aku selalu x dew...
Sbb aku x suke subjek ujung2 sebelum balik...
Antaranya...
BAHASA INGGERIS
MATEMATIK
SAINS
Dan yang paling bosan.....
KAJIAN TEMPATAN...

Cikgu2 nya pon nya garang2 kowt...
Aku x suke..
Aku ingat sampai skrang...
CIKGU RADHI...
CIKGU FUAD...
CIKGU BIBI SAHERAH...
Dan PUAN TANMA
DAN MR GOH

Orang selalu takut akan diam kan...
Aku amek langkah drastik...
PONTENG TERUS...

Haha...
Kelakar la siot aku pikir balik...
AKu antra budak pling jaat kowt kat sekolah dulu....
Cikgu selalu aim aku..
Lagi2 Cikgu Radhi...
Ahh..tuhan jew tahu betapa aku benci diye dulu....
Hihi....

Time darjah 5 dulu adew geng...
3 orang....
Lain kelas...
Tapi sama kepala...
Kaki ponteng...

Darjah 6..
Aku lak buat sorang2....
Sebb apa..
Aku x tahu...

~NOTA KAKI~
Lagi best kan...
Mak aku langsung x tahu apa yang aku buat....
Sampai la aku cerita kat mak aku....
KEh2....

4 kata2:

aliahus said...

gile nakal kau dulu..hahaha...kecik2 dah nakal..patot lat huru hara class kite dulu ek..hahahahaha...=D

Raja muhd amirulzain said...

haha,,tue baru satu bnda jaat yang aku buat..bnyak lagi yang aku buat tau sbnarnya...tp malu nak citer....haha=p

clas huru hara sbb kita semua mmg huru hara laa..haha

yanz orked said...

hahaa.. ceh.. org dlu . tadika lagi da ponteng tau..kahkah...
lg nakal wooo....
**tp 2 dulu abg yg ajo... x sengaja pun nk ponteng... kuikuikui

Raja muhd amirulzain said...

haha..yan jaat!!!ntah2 yan yang ajar abg ponteng kan....kantoi......