Tuesday, September 7, 2010

Ego kowt....penat...

ENTRY YANG BOSAN...
X YAH BACE LAU BOSAN..
AKU NK LEPASKAN PERASAAN JEW KAT SINIE..
LAU KORNG RASE BOSAN..
IGNORE JEW POST NIE..


Hmm mood tgh good2...
Tetibe pikir sesuatu...
Memang susah nk melupakan sesuatu kan...??
Knape ea??
Adakah sbb ego??

E.G.O
Bnda yang aku pikir baru2 nie..
Kawan aku yg ckp ngn aku ttg bnda nie...
"Ada lagi kew ego dalam diri ko nie???"
"Ko x rase kew ego ko ilang bila ko buat mcm tue..."
"Ko x rase kew..."
"Sebagai lelaki...Kita kene ade ego dlm diri nie..."
"Lg2 bila berhadapan dengan bnda nie..."

Ntah la wei..
Bila aku pikir balik...
Ada ego aku..tp...
Mungkin kah aku Ego bila...
Aku x dapat sesuatu dan aku akan cube dapatkan
bnda tue gak walaupon aku sedar aku x kn dapat...
Mungkin kah itu Ego aku...
Aku sendiri x pasti itu...

Bnyak kali aku persoalkan dalam hati...
Knape aku jadik mcm nie..??
Knape aku x ley nk bahagiakan diri aku macam
org len bahagiakan diri mereka...??
Knape aku mesti bebankan diri aku ngn bnda nie...
Aku x tau la knpe aku terlampau obses...
Ramai kate aku nie amcm org yang hepi go lucky..
Macm x dew perasaan sedey..
Sentiasa hepi...
Hakikat??
Penat wei...
Aku penat sangat berhadapan bnda nie sorang2...
Dah pnat jugak kongsi masalah ngn kawan....
Tapi hasil yg sama..
Aku ttp macam tue...

Knape aku keraskan sangat hati aku...
Knape aku terlampau hipokrit dalam hal nie...
Dulu dekat pon rase sakit..
Jauh pon rase sakit...
Penatla nk asyik dok pikir bnda nie..
tak tahu nk buat apa lagi...
Aku umpama menunggu masa...
Menuggu masa yg berlalu...
Mungkin org kate aku poyo bila berkata begini...
Tapi sumpah wei..
Nie yang bersarang dalam kpala otak aku...

Aku x tahu nk buat apa...
Aku on9 facebook dan buat bnda..
yang ley wat aku gembira...
Tapi ia datang gak...
Knape ko nk datang ke pala otak aku??
Nie kew ujian yg aku perlu hadapi....
Bersunggut..tu jew la yg aku ley buat,,,
Betul apa yang kawan aku cakap...
Aku x bole sorang...
Bila sorang nie la yang bersarang...
Dlm kpale otak aku....

Aku sedey wei..
sedey bila aku sendiri x dapat bhagiakan diri aku...
sedangkan aku sentiasa bg sokongan dan kegembiraan kat org len..
mungkin aku terlampau lurus ttg nie..
Aku x dew cukup pengalaman..
Menghadapi bnda nie...
Sbb dulu aku x pnh pikir..
Cume bila meningkat usia ...
Membuatkan aku memikirkan bnda nie...
Secara mndalam...
Mungkin darah muda yang adew skng...
Membuatkan aku pikir bnda yang aku anggap..
Selama nie sebagai sampah..

Aku nk cakap bnda nie..
Setiap kali aku terpikir bnda nie...
Agar lepas beban yg adew...
Tp pada sape...
Aku x tahu..
Pada sape....
Blog nie yang adew...
Dr dulu untuk aku lepaskan beban yang ada...
Aku Sangat penat...
Penat....
Serabut..serabut...serabut sangat...

Argh!!!
Raje!!!!
Penat la wei...
Asal ko nk pikir...??
Knape ko nk pikir...??
Bukan ko dah janji ngn aku kew...
Ko x nk pikir dah...
Apa kes wei...
Bnci la wei tgok ko mcm nie...
Semangat raje...
Semangat!!


3 kata2:

YanaLovyna said...

xmaw lah marah2 oke.. aku nak wish selamat hari raya, maaf zahir batin. :)

HaQiTa said...

urm...bnyk kan la berdoa...
tu je care utk hati n pale ko tenang..
if aq..ni la care aq..
mase aq 'penat' menanggung prasaan..or kekosongan...
take a deep breath...
jgn penah menyesal if ko rase ko da bhgia kan org tp ko sndr xbhgi mcm org yg ko bhgia kan..xiklas nti namenye.. if ko ngadu kat Dia..mtk petunjuk..br la hdp akn lbh bermakne.. (^_^)chill k..

Raja muhd amirulzain said...

penah tiq..aku dah buat pew yang ko buat tue..tp bnda nie datang lagi tanpa diduga.........

dyana...ok aku x mara la..cume tensen...