Monday, September 6, 2010

Mesra kanak2???

Tadi petang....
Aku g basuh dinding umah kat luar..
Aku punye la semangat nk basuh....
Sekali amek ko raje...
Hujan lebat mencurah2...
Haha..

Aku ingat malas la...
Nak basahkan diri nie sangat..
tapi disebabkan hujan..
Aku lari sket niat...
Maen ujan...
Dengan sabun dan buih yg bnyak...
Dah mcm pesta buih...

Lepas hujan berhenti...
Aku pon dah nak siap mencuci..
Aku tgh sapu2 air kat lantai...
Tetibe adew la budak jiran aku nie..
Bape tahun ntah aku x tau...
Sambil maen basikal...
Tegur aku...

"Abg...Buat ape tue??"
Aku diam...
"Abg buat ape tue???"
Aku diam lagi...
"Abg buat ape tue??"
Aku diam dan diam...
"Abg buat ape tue...??"
Masih diam....

Pastue diye diam..aku pon diam...
Diye masih adew disitue..
Melihat gelagat aku...
Selepas lebey kurang 5 atau 6 minit...
Baru aku bersuara...
"Basuh Lantai"

Diye tanya lagi...
Tue air ape tue??
Sambil lihat..
Aku menyapu air sabun di tepi tangga...
Ketika tue...
Aku diam....
Diam seribu bahasa....
Tiada satu pon perkataan yang...
Kuar dr mulut aku...

Haha..
Budak tue dok try bermesra ngn jiranya...
Tapi jiran diye tersangat dingin....
Keh2....

Aiman name budak tue....
Diye baik ngn...
Adik aku yg bawah setahun dr aku nie...
Adik aku suke la lyan budak2 nie..
Dulu anak jiran aku nie...
Adew 3 org bergeng..
Tapi dua lagi dah pindah...
So diye x dew kawan....
Cian diye...

~NOTA KAKI~
Haha..
Bukan x mesra kanak2..
Tapi aku mmg mood mcm nie...
Kadang2 aku x suke budak2...
Padahal aku ok sebenarnya...
Kadang2 aku layan gak budak nie...
Cume td x ingin...
Lagipon aku akn tgor budak tue...
Klau aku rase nk layan...
Klau x g mampos dorang..

2 kata2:

HaQiTa said...

hampeh ko raje..cian dak tuh...
xmesra alam lah ko ni..
if ko sk bdk2 plak ciap ko bt video lg aksi2 dorg..
ni ko bia kan dak tu mcm ckp dgn dinding..haha~

aliahus said...

cam hampeh ko...gak nye dak tu rase nk mrh kot kat ko..hahaha....tak baek dowh layan dak kecik mcm tu...dy nak cari kwn...haha =D