Tuesday, September 21, 2010

SENYUM

Tadi kat Uitm..
Sambil berjalan ke Meeting td....
Giler x aku dew 2 meeting....
Pada hari yang sama...
Waktu yang sama di blok yang same...
haish...penat...

Okey...
Nak dijadikan cerita..
Ketika aku sedang jalan dengan yakin...
Yea yakin dengan Kesegakkan aku...
Kehenseman aku...
haha nak perasan jap..

Tetibe...
Kawan aku sergah dengan dari belakang...
Argh!!terkejut mak...
Lemah semangat..
Kawan aku nie tegur aku....
"ko x nampak aku ea..."
Aku jalan tepi ko buat bodo...
Lantas raje yang masih terkejut berkata..
"Aku rabun la bodo"
Kawan aku tegur lagi diye kate...
"Dah tue ko jalan tersenyum jew....
Macam ko kenal jew org yang jalan depan ko..''

OK HABIS MUKADIMAH!!!
haha...penat...
Semput aku taip mukadimah aku nie...
Sebenarnya dari citer nie..
Aku nk bagitau korng pendapat aku tentang.....

"SENYUM"

Okey...
Senyum......
Semua org aku rase layak untuk senyum...

Yang Masih kecil..
Yang masih muda...
Mahupon yang tua....

Malah....
Orang Gila pon layak senyum...
Gambar sebagai hiasan...
(Aku x tahu la org nie giler kew x...
Tapi nmpak macam giler...)

Dan...
Bukan sahaja manusia...
Tapi juga Binatang.....


Tapi kan....
Macam mne kita senyum pon....
Hanya kita yang tahu kita nie...
Senyum kerana apa kan...

Bagi aku kita senyum....
Hanya ada dua sebab.....
Pertama sebab kita memang sangat2 GEMBIRA...
Kedua sebab kita SEDIH sebenarnya.....


Macam juga kita menangis...
Hanya dua sebb...
Krana terlampau gembira atau terlampau sedey...
Yea x???

Kenapa gembira atau sedih kita akan tersenyum...??
Okey....
Mengikut pandangan aku......


SENYUM KERANA GEMBIRA
Ini common reason la kan...
Semua org bila gembira mereka...
Akan sentiasa senyum...
Senyum pun selama nie dikaitkan dengan bahagia....
Bila kita bahagia..hati bahagia...
Seluruh hati kita akan bahagia...
Dan seluruh angota badan kita akan bahagia.....
Itu sebablah mulut kita turut tersenyum...


SENYUM KERANA SEDIH
Ini mesti adew yg pelik...
Senyum sebb sedih??haha
Kenapa aku kata kita akan senyum bila kita sedey??
sebb selalunya kita senyum kerana...
Kita x mahu org lain dan kawan kita yang lain tahu...
Kita sebenarnya sedey...
Kita x mahu org kate kita nie...
Menyusahkan...
Dan
Buat org lain hilang mood...
Ini bagi sesiapa....
Yang pentingkan social life diye dr sendiri...
Maknenya diya lebey sayangkan kawan...
Dan mahu hubungan antara kawan sentiasa
Aman dan damai...

Bagi yang senyum walaupon sedey...
Kerana untuk diri sendiri..
Ianya kerana diye....
Cube menghilangkan rase sedey dengan tersenyum...
Dan cube memikirkan persaan yang gembira...
Means that he/she try to be happy...
And always think positif...

Ok ini pendapat aku la kan...
Aku x tahu yang lain....
Apa2 pon sebab nya...
Kita x rugi apa2...
Sebab senyum itu adalah.......
Senyum itu adalah???
ok pandai pon....bila sedekah bermakna??
Kita dapat pahala...
Kan betul x...
Kita x rugi apa2 pon....

~NOTA KAKI~
Yang aku nie..
Untuk Situasi yang aku cerita kat mukadimah td....
Senyum sorng2 sambil jalan...
Walaupon x nmpak org atau kawan...
Aku x tahu la aku masuk golongan yg mne satu..
HAHA...
Biarlah aku jew sorng tahu aku senyum kerana apa....

~NOTA KAKI 2~
Haha..
ada nota kaki 2 lak...
aku rase ini post paling panjang aku karang...
Mungkin sempena Post aku yang ke101...
Hihi...thanx sape yang komen2 kat blog aku...
Aku sangat hargai...
Walaupon aku x sehebat mne pon dalam Berbloger nie..
Ntah best kew x...
Yang pasti aku puas dapat luah apa yg aku nk luah...
Thanx yang komen lagi sekali..
Sayang korang..

~NOTA KAKI3~
Haha..
Post nie gak aku rase...
Ada nota kaki yang paling panjang selama aku berkarang2...
GAGAGA...

3 kata2:

yana lovyna said...

senyumlah senyumlah ahai cik mek molek.. boleh nyanyi? hahahaa

gud opinion :)

aliahus said...

haha...penat dowh bace post ko yyg nie...bile nk abis..haha..tahniah kerana dpt mnghasilkan post yg pnjang...=D

RaJE mUhD aMiRuL ZaIn.. said...

yana= haha nyanyi lagi..aku nk joget...

sue= haha..aku pon semut2 taip nie...haha....terima kasih atasucapan tahniah anda....